قیام 17 شهریور موجب رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر شد

تهران (پانا) - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در مراسم نثار گل و ادای احترام به شهدای قیام هفدهم شهریور 1357 گفت کشتار مردم در 17 شهریور سال 57 و جمعه سیاه، موجب رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
قیام 17 شهریور موجب رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نصرت‌الله لطفی در مراسم نثار گل و ادای احترام به شهدای قیام هفدهم شهریور 1357 که صبح امروز در بهشت زهرا(سلام الله علیها) با حضور جمعی از مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان تهران، رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان‌های استان تهران و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (سلام‌الله علیها) برگزار شد، با اشاره به عوامل شکل‌گیری این قیام مردمی و تبیین درس‌ها و عبرت‌های این قیام سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: قیام خونین 17 شهریور و کشتار مردم بیگناه موجب رسوایی و روسیاهی مدعیان حقوق بشر و در رأس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم پهلوی شد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: شهریورماه دربرگیرنده حوادث و رویدادهای گوناگونی در تاریخ انقلاب اسلامی است. شهادت آیت‌الله قدوسی، شهیدان رجایی و باهنر و آغاز جنگ تحمیلی با حمله بلوک شرق و غرب و میدان داری صدام ملعون برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، همه مناسبت‌هایی است که نمایانگر رد پای مستقیم و غیر مستقیم شیطان بزرگ آمریکاست.

وی با تاکید بر بیانات امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) که 17 شهریور را مکرر عاشورا و میدان شهدا را تکرار کربلا و شهدای17 شهریور را همپای شهدای کربلا و مخالفان ملت ما را تکرار یزید و یزدیان می دانند، خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی رحمت الله علیه تاکید داشتند که 17 شهریور ایام الله است و ایام الله دو روی متفاوت یک سکه است. نعمت الهی برای مومنین و نقمت برای مستکبرین.

این مقام مسئول افزود: بزرگداشت ایام‌الله تکلیف دینی و انقلابی است و برگزاری مراسم ایام الله، نه به عنوان یک تشریفات، بلکه عمل به وظیفه دینی و انقلابی و فرمان الهی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: در توصیف ایام‌الله باید گفت، روز خدا می‌تواند نعمتی از نعمت‌های الهی به امتی به واسطه شایستگی‌هایش باشد و یا عذابی بر امتی به واسطه تمرد و عصیانشان. به همین دلیل تدبر، تعمق، تعقل در موضوع و یادآوری علت و چگونگی رویدادها، منبعی غنی برای تجربه اندوزی و الگوگیری می‌تواند باشد.

نصرت‌الله لطفی تصریح کرد: تداوم و بقای دینی در گرو بزرگداشت مراسم ایام الله است. در اهمیت برگزاری این نوع مراسم همین بس که ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با حفظ و بقای انقلاب اسلامی دارند.

وی برکت شهدا را مایه اقتدار و سرمایه‌های معنوی جامعه دانست و افزود: پاسداشت این سرمایه‌ها از طریق حفظ هویت، هدف دار بودن، متوقف نشدن و حرکت به سمت آرمان مقدس الهی امکان‌پذیر است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: شهدای گرانقدر که در دوره حیات خودشان با جسم و جان خود در خدمت اسلام بوده و بعد از شهادتشان با معنویت در خدمت جامعه اسلامی بودند و در مقابل جانفشانی که بالاترین سرمایه خود را در راه دفاع از حق و حقیقت فدا کرده است، باید گوش ها را شنوا کرد تا پیام شهیدان را بشنویم.

وی پیرامون مصادیق وظیفه دینی و انقلابی هر فرد مسلمان خاطر نشان کرد: امروز باید ببنیم بعد از گذشت 42 سال از رویداد 17 شهریور1357 ما به وظیفه خود عمل کرده ایم یا نه. با توجه به اینکه شرایط اخیر کشور ما نیز روایتی مجدد از 17 شهریور ماه57 است.

نصرت الله لطفی قیام 17 شهریور را یکی از مقاطع حساس ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی پهلوی دانست و گفت: قیام 17 شهریور زنگ خطری برای زمامداران آمریکایی بود و به جرات می توان گفت یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است که جایگاه والایی در سرنوشت انقلاب اسلامی دارد.

این مقام مسئول افزود: در روز هفدهم شهریور 1357، به روایتی بیش از 4 هزار نفر توسط عوامل رژیم پهلوی و با حمایت آمریکا، به شهادت رسیدند که رئیس جمهور وقت آمریکا نیز بلافاصله از این کشتار حمایت کرد.

لطفی ادامه داد: این قیام، تاثیر و نقش به سزایی در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت و قبل و پس از این قیام، وقایعی اتفاق افتاد که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به وقایع قبل از قیام خونین 17 شهریور57 گفت: رژیم سفاک پهلوی و آمریکای جنایتکار، برای خاموش کردن حرکت توفنده مردم مسلمان و شجاع ایران، شگرد و روش های جدیدی را در پیش گرفتند و اقدام به تغییر نخست وزیر وقت برای فریب مردم کردند. راهکار جدید آن ها، انتخاب نخست وزیری به نام شریف امامی و برکناری جمشید آموزگار با شعار آشتی ملی بود.

لطفی اضافه کرد: در فاصله زمانی بین 4 شهریور 1357 و پس از شهادت حاج آقا مصطفی خمینی(رحمت الله علیه) که اعتراضات مردمی به اوج رسیده بود تا قیام 17 شهریور، شریف امامی در یک کار عوام فریبانه دست به اقداماتی زد و دستور آزادی زندانیان سیاسی، برخورد با مراکز فساد و بازگشت تاریخ شاهنشاهی به شمسی و افزایش حقوق کارمندان را صادر کرد و به حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) اجازه بازگشت به ایران داده شد. اما این اقدامات فریبکارانه، با هوشیاری امام راحل(رحمت الله علیه) و تبعیت مردم عزیز ایران از ولایت فقیه خنثی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار