«بازتاب» بازگشایی مدارس در شبکه استانی سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - 2 روز بعد از بازگشایی مدارس در سیستان و بلوچستان شبکه استانی هامون در برنامه تلویزیونی مردم و مسئولان که به «بازتاب» معروف است، با دعوت از مدیرکل آموزش و پرورش استان موضوع بازگشایی مدارس را مورد نقد و بررسی قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
«بازتاب» بازگشایی مدارس در شبکه استانی سیستان و بلوچستان

این برنامه که با هدف عنوان کردن حرف مردم با موضوعات مختلف از شبکه استانی هامون پخش می شود برای دومین بار موضوع بازگشایی مدارس را انتخاب کرد و به بیان دغدغه ها و خواسته والدین دانش آموزان در این زمینه پرداخت.

بیان مشکلاتی از قبیل نبود امکانات بهداشتی در برخی مدارس زاهدان، مشکلات سرویس بهداشتی مدارس، معضلات مدارس حاشیه شهر، کمبود بودجه آموزش و پرورش در این استان از جمله موضوعاتی بود که شب گذشته با حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره آن بحث و گفت و گو شد.

این برنامه همچنین به پخش گزارشی از مدارس شهید چمران، شهید نامجو و چند مدرسه حاشیه شهر زاهدان پرداخت و مشکلات موجود در این مدارس را به چالش کشید. هر چند تجمع دانش آموزان جلوی دوربین به بهانه تصویربرداری برای گزارش خود منافی رعایت پروتکل های بهداشتی بود، اما در برنامه دیشب اکثر دغدغه ها و مشکلات والدین و همچنین صحبت های مدیران مدارس نام برده نیز مطرح شد.

اختیار تام والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این برنامه اظهار کرد: بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس با وجود کمبود زیرساختهای مخابراتی و فناوری و مشکلات عدیده ای که مردم استان با آن مواجه هستند، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا سلامت دانش‌آموزان حفظ و آموزش تعطیل نشود.

حمیدرضا رخشانی در بخش دیگری از این برنامه درباره شرایط مدارس استان از نظر امکان رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: از ۶ هزار و ۶۰۰ مدرسه در سطح استان ۴هزار و ۱۶۵ مدرسه روستایی و عشایری با جمعیت دانش آموزی ۶۰ نفر از نظر حضور در مدرسه مشکل و مانعی ندارند و باید مراقب شرایط مدارس حاشیه شهر و مناطقی که تراکم دانش آموزی در آنها زیاد است، باشیم.

وی با تاکید براینکه هر گونه تصمیم‌گیری برای بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است، تصریح کرد: خانواده‌ها برای حضور یا عدم حضور فرزندان خود در مدرسه اختیار تام دارند و اگر به این نتیجه برسند که حضور در مدرسه برای سلامتی فرزندشان تهدید است و منجر به بیماری می شود می توانند در خانه و از آموزش‌های مجازی بهره گیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محتوای آموزشی از پایه اول تا دوازدهم بر روی شبکه شاد بارگذاری شده است، به اولیا توصیه کرد با هدف بهره گیری بهتر و آسانتر دانش‌آموزان از مباحث درسی، این نرم‌افزار را روی گوشی تلفن همراه نصب کنند.

رخشانی با اشاره به اینکه حفظ سلامت جسم، روح و روان و تربیت شخصیت اجتماعی دانش آموزان از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش است، افزود: مهمترین و تاثیرگذارترین الگو برای دانش آموزان معلمان هستند و حضور آنها در فضای مدرسه با رعایت پروتکلهای بهداشتی و برقراری ارتباط با معلم و همسالان، نقش مهمی در کاهش استرس و نگرانی ناشی از بیماری کووید ۱۹ دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال بهار تعلیم و تربیت به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت تر از همه سالها آغاز شده و امیدواریم با تعامل و همکاری همه مردم، اولیاء، نهادها، سازمانها و خیرین و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، محیطی آرام و سالم برای دانش آموزان استان در مدارس فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار