مشارکت خانواده‌ها به عنوان شریک راهبردی در آموزش، امری مهم و ضروری است

همدان (پانا) - علی عباسی محبوب، مدیر آموزش و و پرورش شهرستان رزن به نقش و رسالت خاص و سنگین معلمین در امر تربیت و آموزش اشاره کرد و خانواده ها را شریک راهبردی در امر آموزش و تربیت دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۰۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت خانواده‌ها به عنوان شریک راهبردی در آموزش، امری مهم و ضروری است

علی عباسی محبوب، مدیر آموزش و و پرورش شهرستان رزن در گفت و گو با پانا ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و تبریک شروع سال تحصیلی جدید عنوان کرد: در تربیت و علم آموزی دانش آموزان رسالت معلمین، رسالتی سنگین و خاص است که خوشبختانه این وظیفه با تعهد فرهنگیان دلسوز به سر انجام می رسد.

عباسی محبوب ادامه داد: مشارکت خانواده‌ها به عنوان شریک راهبردی در آموزش، امری مهم و ضروری است و با کمک خانواده‌ها فرایند آموزش را در شرایط کرونا ویروس به پیش خواهیم برد و از تهدید کرونا یک فرصت طلایی خواهیم ساخت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رزن با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مراقبت از دانش آموزان را در اولویت قرار داد و گفت: در هیچ شرایطی آموزش تعطیل نخواهد شد و برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز برنامه ریزی کرده و سناریوی آموزشی داریم.

وی به توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز و همچنین حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین در حوزه پرورشی برای دستیابی به حیات طیبه برنامه های خوبی مد نظر است و با نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری که در اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش فرمودند: معلمان افسران توسعه و پیشرفت کشور هستند، از هیچ کوششی جهت پیشرفت کشور و آبادانی ایران اسلامی دریغ نخواهیم کرد.

عباسی محبوب تصریح کرد: سناریوی اول در صورتی اتفاق می‌افتد که شرایط سفید باشد. این سناریو غیر محتمل‌ترین سناریوی قابل پیش بینی است که در این صورت سال تحصیلی با حضور دانش آموزان در مدارس همانند سال‌های قبل خواهد بود. سناریوی دوم که سناریوی محتملی است این است که با وضعیت زرد مواجه باشیم. در این صورت حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های دقیق بهداشتی و تعداد کنترل شده در کلاس‌های درس و رعایت کامل فاصله فیزیکی خواهد بود. در این صورت، تعطیلی پنج شنبه‌ها لغو می‌شود و مدارس به صورت زوج و فرد میان تعداد دانش آموزان کلاس تقسیم می شود. دانش آموزان در روزهایی که در مدرسه حضور ندارند می‌توانند به صورت غیر حضوری تکالیف خود را انجام دهند یا از آموزش‌های غیر حضوری استفاده کنند.
وی ادامه داد: در شرایطی که به دلیل قرمز بودن وضعیت هر شهر، در مقاطعی از سال تحصیلی ستاد کرونا اجازه حضور دانش آموزان سر کلاس را صادر نکند، سناریوی سوم اجرا می‌شود که آموزش کاملا مجازی است. حال ممکن است این مقاطع یک ماه یا یک هفته باشد و یا در برخی مناطق این محدودیت گذاشته شود و در منطقه دیگر محدودیتی نباشد.
علاوه بر این، وزارت آموزش‌و پرورش شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را با توجه به تداوم شیوع کرونا روز ۲۵ مرداد به ادارات کل استان ابلاغ کرده و در آن طبق هر وضعیت، مسئولین دستورالعمل مدرسه را تعریف کرده است.
بر اساس بند‌هایی از این شیوه نامه حضور مداوم و فعال مدیر و تمام همکاران در شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد به ‌عنوان بخشی از محیط کار، شناسایی، ثبت‌نام، آموزش و نگهداشت تمام دانش آموزان مدرسه و عضویت آن‌ها در شاد، اصلاح اطلاعات و مشخصات همکاران و دانش‌آموزان مدرسه در سناد برای تشکیل کلاس‌ها در بستر شاد، تعیین روش دسترسی دانش آموزان به هر‌ یک از روش‌های آموزشی متناسب با شرایط و اقتضائات هرکدام از آن‌ها، پایش مستمر کیفیت ارتباط و تعامل دانش‌آموزان با معلمان و دبیران و کنترل مستمر و مداوم جریان آموزش تک‌تک دانش آموزان با روش‌های ذکر شده در وضعیت‌های سه‌گانه، تعامل و ارتباط بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان با استفاده از فرصت‌های مختلف حضوری، غیرحضوری و مجازی، ضدعفونی مستمر کلاس‌ها، سرویس‌های بهداشتی و محیط مدارس با مشارکت اولیا و نهاد‌های مسئول، نظارت بر وضعیت بهداشتی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی و توجیه والدین، تعامل مستمر با راهبران آموزشی، کارشناسان معین و مسئولان ادارات آموزش‌و پرورش و حضور مستمر مدیر و کارکنان اجرایی مدرسه در محل کار در تمام ‌روز‌های کاری هفته در تمام و وضعیت‌ها به‌عنوان شرح وظایف مدارس در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.
عباسی محبوب ادامه داد: براین اساس مدیران موظف هستند در تنظیم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و نوآموزان پیش‌بینی‌های لازم در خصوص آثار ناشی از تغییر احتمالی وضعیت سفید، زرد و قرمز در ضمن سال تحصیلی مورد توجه قرار دهند.

خبرنگار: سمیرا جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار