زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شایسته منطقه ۱۱

تهران (پانا) - مراسم بازگشایی سال تحصیلی ۴۰۰- ۹۹ در منطقه ۱۱، با حضور قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱، عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی، محمود حبیبی مدیرکل فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، رشیدی معاون اجتماعی شهرداری منطقه و مسئولین مدرسه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ آغاز سال تحصیلی  در دبیرستان شایسته منطقه ۱۱

به گزارش روابط عمومی منطقه ۱۱، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در منطقه ۱۱ و در دبیرستان شایسته برگزار شد.

در این مراسم گراوند در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت ایام عزاداری سید و سالارشهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و خیرمقدم به مدعوین و میهمانان مراسم بیان کرد: انسان‌سازی کار ویژه آموزش و پرورش است. آغاز سال تحصیلی جدید را می توان رستاخیز جان های مشتاق برای آموختن تعبیر کرد. آموختن عنصر چند سویه ای میان مربی و متربی است و این عشق و اشتیاق در قلوب پاک معلمین و متعلمین توأمان وجود دارد از این رو آغاز سال تحصیلی را باید هنگامه رستاخیز آموختن نامید و بهار جان های مشتاق علم و معرفت دانست.
وی افزود: امسال برای اولین بار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجلاس روسای آموزش و پرورش حضور یافتند و نکات فوق العاده مهم و کلیدی برای جامعه فرهنگی و خانواده آموزش و پرورش بیان نمودند که ما به نوبه خود از ایشان سپاسگزاریم و با تمام توان در جهت تحقق این اهداف و برنامه ها و استراتژی های ترسیمی گام برخواهیم داشت.
گراوند افزود: خیزش و جنب و جوش فرو خفته این سال پر از درد و بیماری فراگیر کرونا را باید با جایگزین های عقلانی مناسب بسامان کنیم و برای رهایی از فسردگی و خمودگی دانش آموزان و اولیاء و خانواده ها چاره ای درخور تدبیر نماییم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه ریزی، زمان‌بندی و وجود شاخص پیشرفت در برنامه‌ جامع اجرائی و درسی از ضرورت بسزایی برخوردار است. امسال ترکیبی از کلاس های حضوری و غیر حضوری یکی از سناریو های آموزشی خواهد بود که با تدبیر شورای مدرسه و تصویب آنها رسمیت خواهد یافت و یکی از فواید آن تحقق هر چه بیشتر مدرسه محوری بر اساس شرایط و امکانات خواهد بود.
گراوند اظهار داشت: اصل در سال تحصیلی جدید، بر مدارحضوری تعریف شده است زیرا آموختن مهارت های ارتباطی و دریافتن و تحقق اهداف کامل تربیتی و علمی با حضور متربی در محضر مربی میسر می شود. معلم و مربی، جامعی از الگوهای سازنده است که نگاه، سخن، حرکت، ظاهر، باطن و جمیع شئون حیات او می آموزاند؛ همچنین درمحیط قرار گرفتن اصل لاینفک بدست آوردن مهارت های اجتماعی ارتباطی است.
گراوند در پایان از زحمات همه همکاران و همراهان طی سال تحصیلی گذشته که سالی سخت و پر مشقت بود تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه، حبیبی مدیرکل فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش و رشیدی معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ در سخنان جداگانه ای سال تحصیلی جدید را تبریک گفتند و بر ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند تاکید کردند و در پایان پس از اجرای گروه سرود دانش آموزی، زنگ مدرسه با حضور مسئولین حاضر در جلسه به صدا در آمد و دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی، در کلاسهای درس حاضر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار