رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان البرز خبر داد :

تمایل به خرید نوشت‌افزار ۷۰ درصد کمتر شده است

کرج (پانا)- رئیس اتحادیه ناشران، کتابفروشان و نوشت افزار مرکز استان البرز گفت: امسال به شدت کاهش خرید داشته‌ایم و بعضاً به جز کلاس اولی‌ها که ذوق خرید نوشت افزار اول سال را دارند فروش دیگری نداشته‌ایم و میزان خرید به یک سوم سال گذشته رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تمایل به خرید نوشت‌افزار ۷۰ درصد کمتر شده است

به گزارش ایسنا ،بهرام آجرلو رئیس اتحادیه صنف ناشران کتابفروشان البرز درخصوص بازار نوشت افزار گفت: گرایش مردم به خرید کالاهای ساخت داخل در حوزه نوشت افزار افزایش زیادی پیدا کرده و به دلیل کیفیت و قیمت مناسب این قبیل کالاها در مقایسه با کالا مشابه خارجی از اقبال بیشتری برخوردار شده‌اند و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد بازار تقریباً در اختیار تولیدات داخلی قرار دارد.

وی در ادامه در خصوص قیمت اجناس و نوشت افزار گفت: قیمت‌ها بطور میانگین با توجه به تنوع گسترده محصولات نوشت افزار بین ۳۰ الی ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته‌اند و به دلیل بی ثباتی قیمت ارز در دو بخش واردات مواد اولیه تولید نوشت افزار و در بخش واردات محصول ساخته شده شاهد نوسانات زیادی بوده ایم .

آجرلو افزود: نوشت افزارهای خارجی حدود دو تا چهار برابر افزایش قیمت و کالاهای داخلی نیز ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند، در کنار این افزایش قیمت نوشت افزار باید سایر موئلفه‌های موثر در افزایش قیمت از جمله هزینه حمل و نقل، هزینه اجاره بها، هزینه حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های سربار نیز اشاره کرد.

رئیس اتحادیه صنف ناشران کتابفروشان و نوشت افزار مرکز استان البرز در ادامه گفت: به طور کل شاهد آن هستیم که اغلب مردم و قشر آسیب پذیر جامعه می‌گویند نوشت افزار افزایش قیمت داشته است این در حالی است که مردم باید متوجه دو مقوله متفاوت گرانی کالا و گرانفروشی باشند، در میان فروشندگان این که غالبا از اقشار فرهنگی و تحصیلکرده هستند می‌توان اذعان کرد قریب اکثر ایشان گران‌فروشی ندارند اما افزایش قیمت‌ها با شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشور اجتناب ناپذیر است.

آجرلو کاهش حجم خرید مردم خبر داد و گفت: : امسال به شدت کاهش خرید داشته‌ایم و بعضاً به جز کلاس اولی‌ها که ذوق خرید نوشت افزار اول سال را دارند فروش دیگری نداشته‌ایم و میزان خرید به یک سوم سال گذشته رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: البته از روز گذشته شاهد مقدار کمی تغییر در فروش بوده ایم، اما به طور کلی حدود ۷۰ درصد کاهش فروش داشته‌ایم.

وی در خصوص تامین نوشت افزار هم عنوان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی نداریم و فروشگاه‌ها مملو از اجناس مورد نیاز مردم است و مردم به هیچ وجه نگران کمبود کالا در این حوزه نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار