در جمع خبرنگاران؛

حاجی میرزایی: در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم

معلمان در نسخه شاد جدید، می‌توانند ارتباط زنده صوتی و تصویری داشته باشند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره قابلیت‌های نسخه جدید شبکه شاد و وضعیت بازگشایی مدارس توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم

محسن حاجی میرزایی در حاشیه رونمایی از نسخ جدید شبکه شاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و به جد در تلاش هستیم، آمادگی لازم را برای شروع باشکوه انجام دهیم؛ همکاران من تمام وقتشان را گذاشتند تا مدارس را آماده استقبال کنند.

وی به رونمایی از شبکه شاد، گفت: امروز از نسخه جدید شبکه «شاد» رونمایی کردیم، شاد جدید دارای ظرفیت و امکانات جدید است و معلمان می‌توانند ارتباط زنده صوتی و تصویری داشته باشند همچنین دریافت تکالیف کرده و برای تکالیف ارائه نظر کنند ضمن اینکه دانش‌آموزان را حضور و غیاب کنند و آزمون با کیفیت بگیرند و با سایر معلمان تبادل تجربه داشته باشند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: مطمئن هستم این محیط سازگار با کاربران است ضمن اینکه برای معلمان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی کردیم و این قابلیت‌ها در معرض عموم نیز هست.

وی در خصوص نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ ما سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم اما امسال شرایط متفاوت است و دانش‌آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روزهای زوج و برخی روزهای فرد بیایند‌.

وی با بیان اینکه حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است، افزود: زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم ورود و خروج به تفاوت باشد تا تراکم ایجاد نشود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: نیاز به همراهی خانواده‌ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه است. در این شرایط نمی‌توانیم فرصت‌ها را نادیده بگیریم و باید آموزش را تعقیب کنیم و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم؛ اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار