در حاشیه نشست خبری سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان شد:

اتصال همه مدارس استان اصفهان به شبکه ملی فناوری

اصفهان ( پانا) - نشست خبری سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور مدیرکل و معاونین مدیرکل با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اتصال همه مدارس استان اصفهان به شبکه ملی فناوری

در این نشست ابتدا مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 15 شهریور ماه روز بازگشایی مدارس است. مدیران مدارس باید شرایط زرد و قرمز را به خانواده ها اعلام کنند.

اعتدادی اضافه کرد: اصل تدریس در فضای مجازی، شبکه شاد است و از فردا 11 آیتم جدید در شبکه شاد رونمایی خواهد شد.

وی افزود: سیمکارت شاد و اینترنت رایگان برای شاد در اختیار دانش آموزان مدارس دولتی قرار خواهد گرفت.

اعتدادی تصریح کرد: همه مدارس استان اصفهان به شبکه ملی فناوری متصل شده است.

در ادامه میرپور، معاون پشتیبانی مدیرکل گفت: اصفهان رتبه اول تا سوم کشور را در زمینه ثبت کتب درسی داشته است. تاکنون 96 درصد دانش آموزان ثبت سفارش کتاب داشته اند و کتاب های آن ها به ادارات تحویل داده شده است که روز بازگشایی مدارس کتاب ها به دانش آموزان تحویل داده می شود.

ناظم زاده معاون آموزشی مدیر کل نیز در این نشست گفت: بیش از 99 درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام شده اند.

وی همچنین تصریح کرد: آموزش مجازی هیچ وقت جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت، ولی ما تمام تلاشمان را برای بهتر شدن امر آموزش در نظر خواهیم گرفت. احتمالا حدود 20 درصد از کتاب ها به صورت خودخوان و برای مطالعه در نظر گرفته خواهد شد و حدود 80 درصد در ارزشیابی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی معاونت پرورشی مدیر کل در این نشست بیان کرد: 30000 محتوا در حوزه مختلف پرورشی آماده شده است که در طول سال تحصیلی به دانش آموزان ارائه خواهد شد. بحث کاهش اضطراب به دلیل شرایط جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرح نماد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که در حال اجرا شدن است.

رییسی معاونت تربیت بدنی و سلامت در این نشست بیان کرد: همان گونه که آموزش تعطیل بردار نیست، با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز دانش آموزان باید فعالیت خود را داشته باشند.

در شرایط زرد، دانش آموزان گروه بندی می شوند و فعالیت هایی انجام می شود که حضور در مدارس با رعایت پروتکل بهداشتی است. در شرایط قرمز فیلم هایی تهیه شده است، در شبکه شاد بارگذاری شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

رییسی همچنین بیان کرد: در بحث چاقی حدود 21 درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند. امسال پروژه های کنترل وزن با سبک زندگی فعال اجرا می شود.

اسماعیل زاده معاونت سوادآموزی نیز در این نشست بیان کرد: هدف گذاری اصلی توسعه، تثبیت سواد است. هدف گذاری برای سال 99 پوشش 9000 نفری افراد بی سواد 10 الی 41 ساله است.

او همچنین گفت: همزمان با سال تحصیلی 15 مرکز یادگیری محلی در سطح استان فعالیت خود را آغاز می کنند.

در پایان مدیر کل گفت: از 15 شهریور ماه هیچ کلاسی در استان بدون معلم نخواهیم داشت. معلمان باید پیگیر آموزش دانش آموزان چه از طریق شاد و صداو سیما باشند. برای حضور دانش آموزان ماسک الزامی است، باید رعایت فاصله اجتماعی انجام شود و در کلاس ها تهویه هوا وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار