روایت شاهکار جدید در عجیب‌ترین عضو فیفا؛ وقتی فدراسیون حاشیه را به دربی هدیه می‌دهد ‌

تهران (پانا) - دربی تهران به خودی خود دربی پرحاشیه‌ای است، اما این‌بار فدراسیون فوتبال دست به کار شده و حاشیه را به دربی هدیه داده است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
روایت شاهکار جدید در عجیب‌ترین عضو فیفا؛ وقتی فدراسیون حاشیه را به دربی هدیه می‌دهد ‌

اتفاقات عجیب پیرامون فدراسیون فوتبال ایران این روزها عادی شده و دیگر شاید در بین اهالی فوتبال فردی پیدا نشود که از اتفاق‌های پیرامون ساختمان خیابان سئول انگشت تحیر به دهان بگیرد، سیستم مدیریت فدراسیون بعد از رفتن محمد دادکان به گونه‌ای شده است که اگر طی سه ماه یک اتفاق عجیب پیرامون این فدراسیون رخ ندهد، باید تعجب کرد.

اما در کنار تمام اتفاق‌های عجیب چند سال اخیر فدراسیون فوتبال، از کشوی جادویی دبیر کل گرفته تا قرارداد نجومی با مارک ویلموتس، طی دو روز گذشته موردی پیش آمده که در تاریخ فوتبال جهان کم‌سابقه و حتی شاید بی‌سابقه بوده باشد. ابتدا قرار بود رضا کرمانشاهی دربی را قضاوت کند، سپس به صورت رسمی اعلام شد داور بازی محمد حسن زاهدی‌فر است و ساعتی بعد زاهدی‌فر را هم تغییر دادند و پیام حیدری را به عنوان داور معرفی کردند.

ماجرای عجیب تعیین داور دربی 93

گمانه‌زنی درباره نام داور دربی طبق روال عادی چند روز قبل از برگزاری بازی شروع شد و نام‌های مختلفی در بین اهالی رسانه مطرح عنوان شده بود تا اینکه یک نام به صورت غیر رسمی از فدراسیون فوتبال بیرون آمد و عنوان شد که رضا کرمانشاهی قرار است دربی تهران را قضاوت کند اما عصر یکشنبه سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که محمد حسن زاهدی‌فر قضاوت این بازی را بر عهده خواهد داشت، خبری که از لحظه انتشار حاشیه را استارت زد.

پس از اعلام این خبر، رضا کرمانشاهی در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم داشت با بیان اینکه در برابر خبرنگارها حرف‌های مهمی را می‌گوید، اعلام کرد که او داور دربی بوده و به علت خصومت شخصی قضاوت این بازی را به وی نداده‌اند. موضوعی که درباره انتخاب او به عنوان داور دربی توسط اسماعیل صفیری رئیس کمیته داوران رسما تایید شد اما بخش دوم حرف‌های صفیری مهم بود.

صفیری در گفت‌وگویی که با تسنیم انجام داده بود گفت که نمی‌داند چه کسی زاهدی‌فر را انتخاب کرده است، انتخاب اول کمیته داوران برای دربی 92 کرمانشاهی و دومین انتخاب پیام حیدری بوده است.

کمیته داوران چه کاره است؟

طبق روال عادی در اخباری که فدراسیون فوتبال درباره انتخاب تیم‌های داوری بازی‌های منتشر می‌کند، اسامی داورها را انتخاب کمیته داوران می‌داند اما اینکه رئیس کمیته داوران می‌گوید داوری که فدراسیون برای دربی معرفی کرده است اصلا در بین گزینه‌های قضاوت دربی نبوده و مشخص نیست توسط چه کسی برای این بازی انتخاب شده نکته عجیبی و سوال‌برانگیزی است که واقعا چه کسی داور بازی‌ها را معرفی می‌کند؟ موضوعی که نه تنها دربی، بلکه تمام دیدارهای فوتبال در ایران را زیر سوال خواهد بود که آیا در سایر بازی‌ها هم معرفی داوری غیر از داور انتخابی کمیته داوران وجود داشته است؟

کمیته چیدمان چیست؟

اما در بین اظهارات کرمانشاهی و صفیری، دو اظهار نظر دیگر کار را پیچیده‌تر کرد. ابتدا علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با سایت رسمی این فدراسیون اعلام کرد که با قضاوت کرمانشاهی مخالفت شده است و کمیته چیدمان تاکید به تغییر داور دربی دارد. اظهار نظری از سوی یک مقام مسئول دیگر در فدراسیون که دو سوال بزرگ را ایجاد کرد که دقایقی بعد به یکی از سوال‌ها به صورت مبهم پاسخ داده شد.

اول اینکه کمیته چیدمان چیست؟ اعضای این کمیته چه افرادی هستند و تا الان کجا بوده که نامش در این ماجرای عجیب به میان آمده است؟ اصولا هر ساختاری در فدراسیون فوتبال باید به صورت رسمی اعلام نشود نه اینکه ناگهان اسم کمیته‌ای به میان بیاید که ناآشنا باشد. و سوال دوم اینکه چه کسی با قضاوت کرمانشاهی مخالفت کرده است و چرا کمیته داوران در جریان این مخالفت قرار نگرفته است.

علیپور با کمیته ناآشنا آمد

علیرضا علیپور روحانی پر سر و صدای فدراسیون فوتبال که در زمان محمد دادکان به این فدراسیون آمد اما در زمان کفاشیان قدرت بالایی را تحت عنوان کمیته اخلاق بدست آورد، اینبار تحت عنوانی جدید به اظهار نظر درباره داور دربی پرداخت. وی با عنوان رئیس کمیته صیانت از سلامت فوتبال در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت که عدم قضاوت کرمانشاهی در دربی تصمیم کمیته صیانت از سلامت فوتبال و مراجع ذی‌ربط بوده است.

اظهار نظر جدیدی که باز هم علامت سوال ایجاد کرد که کمیته صیانت از سلامت فوتبال چیست و تا الان کجا بوده است. اگر کمیته صیانت از سلامت فوتبال داریم پس کمیته اخلاق کجای کار است؟ و نکته بعدی اینجاست که مرجع ذی‌ریط کجاست که داور یک بازی را تغییر داده و این مرجع تا الان داور چند بازی را تغییر داده و اصولا در جامعه حرفه‌ای داوری چه جایگاهی دارد؟

شاهکار فدراسیون حاشیه را به دربی هدیه داد

اتفاق شرح داده شده به گونه‌ای است که حتی اگر نویسنده‌های بزرگ سینما هم قصد نگارش آن را داشتند شاید به این شکل نمی‌توانستند آنرا طراحی کنند. اما حالا با این شاهکار در دربی کار پیام حیدری سخت شده است و هر سوتی که او بزند می‌تواند این اظهار نظر را در جامعه هواداری ایجاد کند که مرجع ذبی‌ربط آبی یا قرمز است و از کجا معلوم که روی نتیجه بازی تاثیرگذار نباشد؟

نکته مهم‌تر درباره عدم قضاوت کرمانشاهی این است که چطور می‌شود او برای دربی صلاحیت ندارد اما در سایر بازی‌ها قضاوت کرده و فصل پرکاری را به پایان رسانده است؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار