رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تلاشگران عرصه سلامت قدردانی کرد

تهران (پانا) - اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پیامی از زحمات تلاشگران عرصه سلامت تشکر و قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تلاشگران عرصه سلامت قدردانی کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، متن این پیام به این شرح است:

باسمه تعالی

می خواهم یادی کنم از ایثارگران عرصه دانش پزشکی و عرصه سلامت و مرارت ها و زحمات و تلاش هایشان که همه لذت ها را برخود ناهموار می کنند تا زندگی را به کام دیگران شیرین و هموار گردانند. آنها پیام آوران سلامت و شادابی و سرزندگی مردمی هستند که شفای آلام خود را در دستان تلاشگران عرصه سلامت می بینند که با دانش و معرفت و شناخت فراگیر خود به رفع آن می پردازند چرا که به تعبیر سعدی:«چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» و شاید به همین دلیل است که در قدیم الایام از طبیب و پزشک با عنوان حکیم یاد می کردند.

حکیم یعنی دانا، خردمند، فرزانه و حتی دانشمند و به همین علت باید گفت که مردم در حفظ حرمت طبیب و مرجعیت نجات بخشی خود از آلام به حکمت و دانایی آنها ایمان دارند. آنها را آرامش دهنده، شفا بخش و تسکین دهنده دردهای خود می شناسند. حتی در ادبیات ما ایرانی ها از علاج بیماری به دست طبیب به عنوان «ناز» یاد می شود. آنجا که می گوید: «تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد».

این هفته را که یادبود اندیشمندان حوزه طب ایرانی است را تبریک عرض می کنم و برای همه تلاشگران این عرصه آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار