در ارتباط تلفنی با شبکه امید مطرح شد؛

چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید از زبان رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی

تهران (پانا) - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی درباره چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به ادامه دار شدن وضعیت کرونا ویروس توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید از زبان رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی

علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی عصر امروز یکشنبه دوم شهریورماه در ارتباط تلفنی با شبکه امید درباره چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: «بر اساس مصوبه ستادملی کرونا برای اینکه بتوانیم بخشی از عقب ماندگی‌های درسی را جبران کنیم سال تحصیلی آینده از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد و با سه وضعیت مواجه هستیم که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت آن را تعیین کرده است.»

وی با اشاره به وضعیت سفید، زرد و قرمز ادامه داد: «البته وضعیت سفید بدین معنا نباید تلقی شود که خطری وجود ندارد بلکه تلفات آن نسبت به وضعیت‌های دیگر کمتر است. در هر جایی که امکان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود داشته باشد و وضعیت سفید باشد، تمام کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود. شبکه شاد نیز برای رفع اشکال، تکلیف دهی و برگزاری آزمون‌ها خواهد بود.»

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی اضافه کرد: «در وضعیت زرد بیش از ۵۰ درصد برنامه آموزشی در فضای مجازی خواهد بود زیرا بخش زیادی از دانش‌آموزان ممکن است امکان حضور در مدرسه را به دلیل رعایت فاصله اجتماعی نداشته باشد بخش اصلی مسئولیت این موضوع و ساماندهی دانش‌آموزان با مدیر مدرسه است و دانش‌آموزان باید اطلاعیه‌ مربوط به این مساله را از مدرسه دریافت و عمل کنند.»

باقرزاده در پایان افزود: «در وضعیت قرمز قطعاً به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی که دانش‌آموزان نمی‌توانند به مدرسه بروند تمام برنامه‌های آموزشی در بستر شاد صورت می‌گیرد. اقدامات خوبی نیز برای شبکه شاد صورت گرفته تا جذابیت لازم را برای دانش‌آموزان و معلمان داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار