معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آمادگی 100 درصدی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از آمادگی 100 درصدی این دستگاه برای بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه خبر داد و بیان کرد با پیوست رسانه ای می توان اعتماد سازی خانواده ها در ایمنی و سلامت فرزندان را شکل داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی 100 درصدی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه

علیرضا کاظمی در جمع اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و در ارتباط زنده ویدئویی با روسای نواحی و مناطق استان بیان کرد: کمک سرانه بهداشتی برای مدارس بخصوص مناطق محروم و روستایی تخصیص یافته و تا بازگشایی مدارس پرداخت می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از ارتقا و بهبود شبکه شاد خبر داد و گفت: اشکالات این شبکه بررسی شده و جهت تقویت و رفع آنها نرم افزارها و اپلیکیشن های جدید به شبکه برای سال تحصیلی جدید افزوده می شود.

وی انسجام درونی و هماهنگی برون سازمانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به مدیریت جعفر پاشایی را یک رویکرد فرهنگی بزرگ در کشور معرفی کرد و افزود: ابتکارات صورت گرفته در این استان طبق ارزیابی هایی که صورت گرفته به عنوان الگوی ملی معرفی خواهند شد.

کاظمی در حضور شهردار کلانشهر تبریز نیز از ارتباط تنگاتنگ شهرداری و دستگاه تعلیم و تربیت استان ابراز خرسندی کرد و گفت: زمانی یک شهر ارزش دارد که شهروند مطلوب باشد و فرهنگ شهروندی حاکم بوده و این یعنی 50 درصد زیرساخت ها وجود دارد.

شروع سال تحصیلی بر اساس برنامه کلاس بندی

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود تسریع در ثبت نام و ورود اطلاعات به سامانه سناد را خواستار شده و افزود: شروع سال تحصیلی با برنامه کلاس بندی مناطق و نواحی که مبتنی بر فضای مجازی نیز هست بسیار مهم بوده و تمرکز بر این موضوع تاکید می شود.

کاظمی با اشاره به طرح ابتکاری استان با عنوان طرح یاریگران آموزش، ادامه این طرح برای سال تحصیلی با ارائه خدمات مناسب را خواستار شد.

وی گفت: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آمادگی 100 درصدی برای شروع سال تحصیلی جدید را بدون هیچ چالشی دارد و تشکیل تیم خبری و استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی مدیریت کامل، جامع و همه جانبه فعالیت های آموزش و پرورش استان را نشان می دهد.

این مقام مسئول در وزارت یادآور شد: مکلف هستیم در 15 شهریور ماه سال تحصیلی را به بهترین شکل ممکن و با رویکرد کیفی و کمترین چالش انجام دهیم تا فعالیت های آموزشی و پرورشی کاهش نیابد.

داشتن انعطاف مدیریتی در مدارس برای وضعیت سفید، زرد و قرمز

کاظمی با تاکید بر اینکه برنامه درسی بدون هیچ کم و کاستی و با توجه به همه دروس در همان ظرفیت زمانی در قالب های مختلف باید اجرا شود، گفت: مدیران مدارس باید انعطاف لازم برای سه وضعیت سفید، زرد و قرمز داشته باشند تا هرگونه تغییر در شیفت کاری در کمترین زمان ممکن مدیریت شود. بنابراین تمام تلاش های این شبکه معطوف به مدرسه شود.

وی بیان کرد: ساختارسازی در مدرسه برای حفظ امنیت بچه ها با استفاده از دانش آموزان و ظرفیت سفیران سلامت بسیار قابل توجه است و باید اقدامات در جهت کاهش دغدغه اولیا نسبت به سلامت فرزندان باشد.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیشترین تمرکز را بر روی نهاد خانواده برای ایجاد انگیزه و شوق حضور در مدارس عنوان کرد و گفت: انجمن و اولیا باید طرحی آماده کند تا خانواده ها در فضای مدرسه دخیل باشند و حتی می توان نقش نظارتی نیز برای آنها در مدارس تعریف کرد.

کاظمی با بیان اینکه شبکه نظارتی باید برای آمادگی اول سال تحصیلی ترسیم اطلس مدرسه ای و کلاسی در پوشش تحصیلی را داشته باشد، تصریح کرد: بسته های آموزشی قبل از آغاز باید در اختیار مدیران مدارس باشد و یاریگران آموزش نیز باید در کنار مدیران فعالیت خود را ادامه دهند.

"زنگ شاد، زنگ بسته آموزشی و زنگ شبکه آموزشی را داشته باشیم"، این جمله نکته ای بود که معاون فرهنگی و پرورشی وزیر در سخنان خود به آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امسال در تلاش هستیم بازگشایی شادی را رقم بزنیم، از ارائه نرم افزارهای جدید و ارتقا قابلیت های بیشتر در حوزه فناوری خبر داد و گفت: برای این اقدامات و ایجاد اعتماد در جامعه مخاطب نیاز به پیوست رسانه ای است و انتظار داریم تمامی ظرفیت های خبری شناسایی و ارتباط لازم برقرار شود.

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی فرهنگ سازمانی متفاوت و بی نظیری در کشور دارد

علیرضا کاظمی در جلسه شورای پرورژه مهر استان آذربایجان شرقی منشا اثربخشی فعل، قول و اندیشه ما را به میزان ارتباط خالصانه با خداوند می داند و می گوید: هرچه این طیف خلوص بیشتر داشته باشد، میزان این اثربخشی در جامعه مخاطب بالاتر است و باید این را در نظر گرفت که در مدیریت اسلامی علاوه بر حسن فاعلی نیاز به حسن فعلی نیز هست.

وی با بیان اینکه حسن فعلی یعنی عالمانه و آگاهانه پیش رفتن و با حسن فاعلی به اهداف تعلیم و تربیت دسترسی پیدا کردن، اذعان کرد: مدیری مدبر، توانا، اندیشمند و متواضع از خصوصیات دکتر پاشایی است و به خاطر ارتباط دوستانه ایشان با همکاران فرهنگ سازمانی متفاوت و بی نظیری در این دستگاه شاهد هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش این موضوع را نشانه همبستگی دانست و گفت: مدیریت همه جانبه در پروژه مهر در هیچ استانی شکل نگرفته و چون برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی دیده می شود، می تواند الگوی بازگشائی باشد.

وی به زیرساخت های عمرانی در عرصه آموزش استان اشاره کرده و گفت: این موارد سال های متمادی باعث افتخار است و نماد مدیریتی یاد می شوند و تولید سامانه ها و ارزیابی وزارت با قابلیت های کاربرد ملی را دارد.

کاظمی گفت: ابتکارات بسیار متفاوتی در استان شما وجود دارد که بکارگیری ظرفیت فرمانداران، شهرداران و ائمه جمعه ها در طرح پرورژه مهر شاخص بوده با توجه به اینکه آذربایجان شرقی در تولید محتوای پرورشی در ارزیابی کمی و کیفی رتبه اول کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار