فولادوند در جمع خبرنگاران خیر از افتتاح دوباره دارالفنون خبر داد

تهران (پانا) - مراسم تقدیر از خبرنگاران عضو کانون خبرنگاران خیر مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران و امیر نعمت بنی آدم، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و محسن بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی شهر تهران و قلمچی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز و مسعود ثقفی، رییس روابط عمومی اداره کل شهر تهران و محمد رضا قربانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در محل اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند در جمع خبرنگاران خیر از افتتاح دوباره دارالفنون خبر داد

فولادوند، مدیرکل شهر تهران با تبریک روز خبرنگار گفت: کار بسیار بزرگی در راستای جذب خیرین و جریان سازی امر مدرسه سازی به همت مجمع خیرین و دفاتر نمایندگی ها و روابط عمومی مناطق انجام شده و این کار به عنوان الگویی در سطح کشور انجام شده است.

بنی آدم با تقدیر از محمد رضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت: من می خواهم از اصطلاح "خیر خبرنگار" استفاده کنم. خبرنگار بودن و خیر بودن هردو ارزش است. خبرنگاران بخشی از جامعه هستند که درد جامعه را بهتر می شناسند و در راستای التیام درد مردم گام برمیدارند و خیرین از خواسته های فردی می گذرند و در راستای توشه آخرت گام برمیدارند و این جریان سازی داخلی و خارجی مهم است، زیرا بسیاری از خیرین خارج از کشور مشتاق کمک به امر مدرسه ساز یدر داخل کشور می شوند.

وی افزود: ماموریت تهیه اخبار خیرین باعث می شود جامعه توجه خاص به این موضوع داشته باشد. حدود 50درصد از فضای آموزشی ما یا با مشارکت خیرین و یا با کمک صد در صدی خیرین ساخته می شود و کمک به تجهیز مدرسه هم جزو عمل خیرین است و انتشار این اخبار می تواند منجر به افزایش خیرین در این حوزه شود. انعکاس اخبار خیرین مهم است و مردم باید بدانند خیرین در این کشور چه نقشی دارند. درواقع با این اقدام ما آموزش می دهیم. آینده سازان ما باید روحیه خیری داشته باشند. این مهم نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد و خیرخبرنگاران کمک می کنند این درس در دنیا منتشر شود. من از روابط عمومی مناطق و اعضای کانون خبرنگاران خیر مجمع خیرین مدرسه ساز که این کار ارزشمند را متقبل شده اند، تشکر میکنم. این بهترین الگوست که درسطح کشور می تواند توسعه پیدا کند.

فولادوند با اشاره به اینکه دعای خیر مرحوم حافظی بدرقه مسیر ماست و این راه خیر ادامه دارد، گفت: تا وقتی هستیم و می توانیم باید کاری انجام دهیم و ما در بهترین وضعیت تعامل با خیرین مدرسه ساز هستیم و البته این وظیفه ماست.

وی با اشاره به مشکلات منطقه22 از راهکارهای اداره کل و تشکیل کارگروه با شهرداری جهت حل مشکلات این منطقه سخن گفت و افزود: خبرنگاران واقعیت های روز آموزش و پرورش را منتشر می کنند. ایثار خیرین را منعکس کرده و آنها را می توانند پای کار بیاورند.

فولادوند با اشاره به دو اقدام مهم اداره کل شهر تهران گفت: بازسازی دبیرستان البرز و خانه جردن که از آثار فرهنگی است اولین کار مهمی است که پیگیر انجام آن هستیم و همچنین درنظر داریم مدرسه دارالفنون را فعال کنیم تا دوباره صدای کودکان را آنجا بشنویم. موزه مدرسه وقتی معنا دارد که جریان آموزش در آنجا فعال باشد. کار در دوفاز انجام می شود و بزودی افتتاح این اقدام مهم انجام می شود.

بنی آدم: بال و پر ما خبرنگاران خیر هستند

امیر نعمت بنی‌آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران با گرامیداشت یاد مرحوم حافظی، خیر مدرسه ساز گفت: برنامه ای که جهت راه اندازی کانون خبرنگاران خیر تدوین شده در جهت به روز رسانی اخبار است و تدوین و نشر آن در جامعه مهم است. این مهم هم هدف داخلی دارد و هم هدف بین المللی. با بین المللی کردن اخبار حوزه خیرین، قطعا هموطنان خارج از کشور هم آگاه می شوند. بال و پر ما همین خبرنگاران خیراند و کسانیکه با همه وجود در کنار خیرین مدرسه ساز هستند و مهمترین کار خیری است که در حوزه رسانه درحال انجام است.

وی افزود: دعای خیر مرحوم حافظی این بود که مجمع خیرین مدرسه ساز جایگاه واقعی اش را پیدا کند و این مهم اتفاق افتاده است. در حوزه مدرسه سازی سابقه نداشته در شرایط بحرانی مانند کرونا حدود چهل پروژه آماده افتتاح باشد و این مهم با همراهی اداره کل شهر تهران بوجود آمده است.

قلمچی: خیرخبرنگاری باید کشوری شود

قلمچی در این نشست با اشاره به ارزشمندی تشکیل کانون خبرنگاران خیر گفت: این کار ارزشمند فقط در شهر تهران انجام شده و بسیار دقیق سنجیده انجام شده است. امیدوارم این مهم در سطح کشور توسعه پیدا کند. کار مرحوم حافظی توسعه امر خیر در کل کشور بود و این فعالیت با استفاده از همین روش و الگو گرفتن از اقدام ایشان به توسعه امر خیر در کل کشور کمک می کند.

وی افزود: خبرنگاری در حوزه خیری اتفاق مهمی است. این کار ارزشمند است زیرا خبر مثبت در جامعه گسترش پیدا می کند.

بهارلو: فضای آموزشی در شهر تهران نیاز به توجه جدی دارد

محسن بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی شهر تهران با اشاره به فعالیت های دفاتر نمایندگی های خیرین و رابطین تعریف شده، گفت: این اقدام نگاه درستی است زیرا فرصتی است تا مشکلات شهر تهران حل شود. از لحاظ کیفیت و کمیت فضای آموزشی در شهر تهران نیاز به توجه جدی دارد. حدود 727ملک تهران فرسودگی دارد و باید این مشکلات را حل کنیم. از پتانسیل های موجود باید استفاده کنیم.

وی افزود: باید ساختارمندی در مناطق تقویت شود و برنامه هایی برای اجرا تقویت شود تا خلاقیت های هر منطقه گسترش پیدا کند. اگر به هماهنگی برسیم هم افزایی می شود و درک مشترک از موضوعات و اشتراک گذاری و جذب فرصت های بالقوه نیاز به پیگیری بیشتر است.

بهارلو با اشاره به اهمیت فعالیت کانون خبرنگارن خیر مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: رابطین خبری و روابط عمومی یک رسالت و مساله بزرگی دارند و آن معنی داری از امری است یعنی من مشغول چه چیزی هستم و این کار جمعی ارزشمندی است.

ثقفی: از پتانسیل شبکه شاد غفلت نکنیم

مسعود ثقفی، رییس روابط عمومی شهر تهران گفت: ما ظرفیت نرم افزار شاد را داریم و استفاده از این نرم افزار مهم است. درواقع در شرایط کنونی که بستر نوینی توسط آموزش و پرورش فراهم شده است میتوانیم در همین شبکه کانال و گروه هایی مرتبط را تشکیل دهیم و از این طریق ارتباطات مان را تسهیل کنیم. وی با اشاره به اهمیت استفاده از فضای شبکه شاد از اعضای کانون خبرنگاران خیر خواست از این پتانسیل غفلت نکنند.

قربانی: خیرین مدرسه ساز و اداره کل شهر تهران در بالاترین سطح همکاری اند

در این نشست محمد رضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: این برنامه جهت تجلیل از خبرنگاران فعال در این حوزه تشکیل شده است.

وی در رابطه با عملکرد خبرنگاران خیر شهر تهران گفت: مجموعه ای در مجمع خیرین وجود دارد با عنوان کانون خبرنگاران که همراه با اداره کل شهر تهران یک مجموعه هستند و اقدامی که انجام شد این بود که امسال عنوان «رابطین خبری» برای رابطین دفاتر نمایندگی نام گذاری شد و اهداف و ماموریت ها برای این افراد تعریف شده است. مهمترین هدف پوشش رسانه ای دفاتر است و تعامل با روابط عمومی ها مهمترین دغدغه ما است.

وی افزود: چهار ماموریت برای رابطین تعریف شده است. تهیه خبر از عملکرد خیرین منطقه است و انجام مصاحبه با خیرین و انعکاس اخبار خیرین در سایر رسانه ها و همچنین رابطین بازوی کمکی اداره کل برای تهیه مجله ها و مجموعه های رسانه ای دیگر هستند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در قالب ویدیو کنفرانس گفت: می خواهیم یک تیم رسانه ای قوی در حوزه خیرین مدرسه ساز شکل بگیرد. وی با اشاره به اینکه مجمع و اداره کل در بالاترین سطح همکاری هستند، این را قابل تقدیر بیان کرد.

در ادامه نشست هرکدام از رابطین خبری از طریق ویدیو کنفرانس با مدیر کل صحبت کردند و در انتهای نشست بصورت نمادین از نمایندگان خبرنگارخیرین و روابط عمومی های فعال این حوزه تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار