مرگ 30 عابر پیاده در سه ماهه اول امسال

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه در سه ماه نخست امسال 30 نفر عابر پیاده که 21 نفر از آنها مرد و ما بقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند، از کاهش 51 درصدی این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مرگ 30 عابر پیاده در سه ماهه اول امسال

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سه ماه امسال را 130 اعلام کرد و افزود: 23 درصد کل تلفات حوادث رانندگی سه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

این مقام اجرایی استان بیشرین علت فوت عابرین را ضربه به سر و شکستگیهای متعدد دانست و اظهار کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال با 47 درصد و کمترین سنین 10 به پایین با 3 درصد قرار دارند.

به گفته او اردیبهشت ماه با 13 ، خرداد با 10 و فروردین با 7 مورد به ترتیب بیشترین ماهی بود که فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های تنکابن با 5 و آمل و بابل هر کدام با 4 به ترتیب بیشترین شهر ثبت شده است ، افزود:14 درصد وسیله درگیر با عابرین پیاده سواری هستند .که بیشترین آمار در سواری را پراید با 5 مورد ثبت شده است.

او با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 15 نفر از فوت شدگان در محل حادثه و ما بقی هم در بیمارستان گزارش شده است.

عضو شورای قضایی استان در خصوص سن فوت شدگان عابر خاطر نشان کرد: این افزایش سن ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند. از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار