ادای احترام به شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در منطقه17

تهران(پانا)- مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱7، به همراه محمود کلهری، شهردار منطقه و دیگر مسئولین آموزش و پرورش و مدیران شهری منطقه در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های در حال ساخت و شرکت در پویش سه شنبه های بدون خودرو با دوچرخه و رکاب زدن به گلزار شهدای گمنام مقبرة الشهداء بوستان زمزم رفته و به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ادای احترام به شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در منطقه17

مهدی نیکبخت در ارتباط با مقام شهید و جایگاه شهادت با بیان جمله ای از حضرت امام رحمة الله علیه عنوان کرد: شهدا شمع محفل بشریت هستند و شهید با نثار خون خود و جهاد در راه حق تعالی، چراغ راهی برای حرکت بشریت به منظور رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به آیات قرآن مجید عنوان کرد: شهدا و شهادتشان ابتدا به مقام بندگی خداوند در می‌آیند و سپس رستگاران ابدی وارد بهشت می شوند؛ اما نه با سختی و مشقت، بلکه به راحتی و از دری به نام باب شهدا که دری از درهای بهشت است وارد می‌شوند. شهیدان در اصطلاح آبروداران درگاه احدیّت اند.

نیکبخت افزود: یادمان شهدای گمنام بارِ حماسی ـ اعتقادی، حس تعلق فضایی به سرزمین و مفهوم وطن را تقویت می‌کند و به‌صورت مستقیم با روح مخاطب ارتباط برقرار می کند و به ‌منظور بیانِ بخشی از خاطرات مشترکِ جامعه، در هشت سال دفاع مقدس است که برای تجدید میثاق با شهدا و ایجاد فضایی تعاملی با مخاطب، گسترش زمانی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، الگوسازی شهدا برای نسل حال و آینده این یادمان‌ها غیر قابل انکار هستند.

نیکبخت در انتها گفت: پویش سه شنبه های بدون خودرو به منظور الگو برداری شهروندان از این پویش و همچنین تشویق و ترغیب آنان به بهره‌گیری از سیستم حمل و نقل پاک با حمایت مدیران شهری هر هفته در پایتخت اجرا می شود. امیدواریم با پیوستن همکاران به این طرح، تاثیر پذیری آن در بین دانش آموزان و خانواده های آنان افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار