عنایت مهر: سند تحول بنیادین، سند تربیت محور است

تهران (پانا) - جلسه شورای تربیتی منطقه یازده با حضور عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان مسئولان و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: سند تحول بنیادین، سند تربیت محور است

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یازده در هشتمین جلسه شورای تربیتی، ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت بیان کرد: از دیدگاه اسلام خداوند متعال در برابر هر نعمتی، مسئولیتی را بر عهده انسان قرار داده و حساب و مواخذه هر انسانی به میزان مسئولیت او خواهد بود. مسئولیت، یکی از گرانبهاترین امانت های الهی است، از این رو مسئولیت، تشدید اغتنام فرصت را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین همه ما موظف هستیم مسئولیت خود و امانتی که به عهده ماست را به خوبی بشناسیم و به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه کنیم.
وی افزود: خانواده ها و مربیان در استعداد یابی و یادگیری دانش آموزان نقش بسزایی دارند زیرا دانش آموزان مستعد باید توسط اساتید و مربیان متخصص هدایت و تربیت شوند؛ از این رو معرفی دانش آموزان مستعد به انجمن های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و قرآنی کانون حر، با هدف آموزش استعدادهای برتر، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
عنایت مهر در خصوص برنامه های معاونت پرورشی و تربیت بدنی با توجه به سند تحول بنیادین افزود: سند تحول یک سند تربیت محور است و بر حوزه ها و ساحت های مختلف تربیت تأکید می کند که فعالیت های این معاونت تمام ساحتی است.
وی افزود: یکی از راه های پیشبرد اهداف و برنامه های حوزه پرورشی، گفتمان است. ما باید گفتمان را به شکل های مختلف در خانواده ها، جامعه، دانش آموزان و همکاران توسعه دهیم تا بتوانیم مسائل را با گفتمان حل کنیم که این مقوله در محیط تربیتی خانواده و مدارس محقق می شود.
عنایت مهر گفت: کانون حر در شبکه اجتماعی شاد به عنوان یکی از مکمل های فعالیت های آموزشی و تربیتی و یکی از محیط های یادگیری نظام تعلیم و تربیت در کنار برنامه ریزی و برگزاری فعالیت‌های متنوع آموزشی و تربیتی در حال فعالیت است.
عنایت مهر در پایان در خصوص برنامه سالانه کانون در سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ افزود: با پیگیری برنامه های جاری به صورت جدی، پیگیر طراحی و برنامه ریزی برنامه های دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به دو صورت حضوری یا غیر حضوری و در بستر شبکه اجتماعی شاد هستیم تا بتوانیم در راستای رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی، هنری و مهارتی، ارتقا سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار