آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی و بیست و یکمین دوره شورای دانش‌آموزی استان فارس و رقابت 67 دانش‌آموز دختر و 42 دانش‌آموز پسر در این انتخابات خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس

امید اسماعیلی در گفت و گو با پانا، با اشاره به الکترونیکی برگزار شدن روند برگزاری انتخابات و تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد انتخابات استان فارس که از ابتدای مردادماه کار خود را آغاز کرده‌اند، افزود: تمام همکاران ما در ستاد انتخابات استان و سازمان دانش‌آموزی کشور در تلاش بوده‌اند تا امروز انتخاباتی شفاف و سالم برگزار شود و دانش‌آموزان بتوانند افراد اصلح را انتخاب کنند.

او دسترسی برابر و عادلانه همه دانش‌آموزان نسبت به شناخت نامزدها و استفاده از تبلیغات آن‌ها را یکی از مزایای برگزاری انتخابات الکترونیک دانست و افزود: برگزاری این انتخابات که امسال برای نخستین بار در کشور اجرا شده است می‌تواند الگویی برای برگزاری الکترونیک تمام انتخابات و به ویژه انتخابات شوراها در مدرسه باشد.

او با اشاره به فرصت دانش‌آموزان برای انجام تبلیغات در سامانه و ارائه سخنرانی گفت: خوشبختانه در مدت زمان تبلیغات، دانش‌آموزان با شور و اشتیاق فراوان وارد سامانه می‌شدند و از محتواهای تبلیغاتی نامزدها استفاده می‌کردند و در سخنرانی‌های آنان شرکت می‌کردند.

اسماعیلی ادامه داد: این نشان‌دهنده این است که ما با نسلی دغدغه‌مند، پویا و پرسشگر روبرو هستیم که با آگاهی و تفکر سعی در انتخاب نمایندگان اصلح دارد.

او با اشاره به اینکه 89 دانش‌آموز پسر و 101 دانش‌آموز دختر در فارس منتخب عضو شوراهای دانش‌آموزی مناطق هستند که واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند افزود: امیدواریم دانش‌آموزان بتوانند از بین خود نمایندگانی اصلح، شایسته، متفکر و پرسشگر را برای ورود به مجلس دانش‌آموزی کشور انتخاب کنند.

او افزود: رای‌گیری امروز از ساعت 8 صبح آغاز شده و منتخبین شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 با ورود به سامانه رای خود را اعلام کنند.

او با اشاره به شمارش الکترونیکی آرا و تسریع در نتایج انتخابات اظهار کرد: چنانچه در نتایج آرای برابر داشته باشیم انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و مرحله دوم از ساعت 14 تا 16 امروز برگزار می‌شود.

به گفته دبیر ستاد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس، چنانچه در مرحله دوم نیز آرا برابر باشد مرحله سوم انتخابات، نیز پیش بینی شده است که از ساعت 18 الی 20 برگزار می‌شود.

در این انتخابات 18 نفر از دانش‌آموزان برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش‌آموزی استان فارس برگزیده می‌شوند و با توجه به اینکه فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد 4 نفر از دختران و 4 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به شرط دارابودن شرایط نمایندگی مجلس مطابق شیوه نامه به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی می‌شوند و به دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی راه می‌یابند.

موعد برگزاری این انتخابات در بهمن و اسفند ماه گذشته بوده که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، برگزاری این رویداد در 16 استان به تعویق افتاده است و با تدبیر سازمان دانش‌آموزی کشور، سامانه‌ای برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات طراحی شده است تا همه موارد انتخابات از نام نویسی تا تبلیغات و رای دهی و اعلام نتایج همه به طور کامل الکترونیکی باشد و شاهد برگزاری یک انتخابات تمام الکترونیکی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار