معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس:

مجلس دانش آموزی بازوی توانمند نظام تعلیم و تربیت در کشور است

شیراز (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی تزئینی نیست، آن را یک نهاد موثر برشمرد که می‌تواند بازوی توانمند فرهنگ و تعلیم و تربیت باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی بازوی توانمند نظام تعلیم و تربیت در کشور است

جهانبخش بانشی امروز در حاشیه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌‌آموزی و بیست‌ویکمین دوره شورای دانش‌آموزی استان فارس، یکی از مهمترین نکات این انتخابات را فرهنگ مشارکت جویی در عرصه‌های موثر اجتماعی دانست و افزود: برگزاری انتخابات برآمده از فرهنگ دینی و اجتماعی و مدنی ما است که در قانون اساسی ما پیش بینی شده است و مردم ما با فکر و آرا خود حاکمیت اراده ملی و اراده مردم را بر تمام اجزا و ارکان جامعه حاکم می‌کنند.

او ادامه داد: آموزش و پرورش هم با برگزاری انتخابات شوراها و مجلس دانش‌آموزی این بستر را فراهم کرده تا در گذر زمان روحیه مشارکت جویی و مسوولیت پذیری و نقش پذیری را در بین دانش‌آموزان تقویت کند تا در آینده بتوانند حضوری موثر در اجتماع داشته باشند.

قائم مقام ستاد انتخابات مجلس دانش‌آموزی در فارس افزود: مجلس دانش‌آموزی و شورای دانش‌آموزی به بهترین شکل ممکن روحیه مشارکت جویی و تفکر نقاد و پرسشگری را در نسل نوجوان تقویت و نهادینه می‌کند و دانش‌آموزان امروز با این فرآیند آشنایی پیدا می‌کنند تا با روند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نسبت به موضوعاتی که مربوط به خود آنها و نسل آنها و دانش آموزان است آشنایی پیدا کنند.

بانشی ادامه داد: فضای این انتخابات بستری را فراهم می‌کند که دانش‌آموزان در آینده بتوانند مسوولیت‌ برنامه‌های کلان کشور را برعهده گیرند.

او افزود: منتخبین این انتخابات باید در مدرسه زبان گویای علایق و سلایق، خواسته‌ها و نظرات دانش‌آموزان باشند و نباید این انتخابات صرفا به صورت تزئینی برگزار شود بلکه این انتخابات و این بستر باید زمینه حضور دانش‌آموزان برای بیان سلایق خود را فراهم کند.

او یکی از ملاک‌های تصمیم گیری و راهبردهای تصمیم سازی آموزش و پرورش را توجه به سلیقه ها و خواست دانش آموزان در مدارس دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌‌آموزانی قوی، خوش فکر ، پرسشگر و مسوولیت‌پذیر وارد مجلس دانش‌آموزی کشور می‌شوند مسوولان ارشد ما باید به دیدگاه‌هایی که از درون مجلس دانش‌آموزی می‌آید توجه کنند و آنها را بررسی کارشناسانه کنند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از نظر نوجوانان و جوانان که به مجلس ورود پیدا کرده‌اند، استفاده کنیم.

89 دانش‌آموز پسر و 101 دانش‌آموز دختر در فارس منتخب عضو شوراهای دانش‌آموزی مناطق هستند که واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند؛ رای‌گیری امروز از ساعت 8 صبح آغاز شده و منتخبین شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 با ورود به سامانه رای خود را اعلام کنند.

در این انتخابات 18 نفر از دانش‌آموزان برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش‌آموزی استان فارس برگزیده می‌شوند و با توجه به اینکه فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد 4 نفر از دختران و 4 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به شرط دارابودن شرایط نمایندگی مجلس مطابق شیوه نامه به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی می‌شوند و به دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی راه می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار