آغاز بررسی مدارک داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس

شیراز (پانا) – دبیر ستاد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس از آغاز بررسی و تایید مدارک داوطلبان نامزدی انتخاباتی در استان خبر داد و افزود: 67 دانش‌آموز دختر و 42 دانش‌آموز پسر، داوطلبی خود را برای نامزدی در این انتخابات اعلام کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۱۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بررسی مدارک داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس

امید اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا افزود: کمیته بررسی و تایید مدارک داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس در فارس، با حضور اعضا و نمایندگان اداره حراست و اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش از ساعت 4 امروز کار خود را آغاز کرده‌اند و رزومه نامزدها و محتواهایی که در سامانه بارگذاری کرده‌اند توسط هیات اجرایی، بررسی و تایید یا رد صلاحیت بر اساس شاخص‌های موجود در شیوه‌نامه شرایط نمایندگی اعضا انجام می‌شود.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فارس نیز در ادامه افزود: در روند بررسی صلاحیت داوطلبان، نحوه فن‌بیان، مطالب تبلیغاتی، شعارها و صحبت‌های نمایندگان بررسی می‌شود و داوطلبانی که طبق شیوه‌نامه انتخابات شرایط معدل، انضباط، پایه تحصیلی و فن بیان و اطلاعات عمومی برخوردارند با تایید کمیته بررسی مدارک، تایید می‌شوند.

فاطمه عظیمی ادامه داد: داوطلبان برای حضور در شورای دانش‌آموزی استان شرط معدل نیاز ندارند ولی داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس دانش‌‌آموزی باید معدل ایشان زیر 17 و انضباط زیر 19 نداشته باشند.

او افزود: پس از احراز هویت نامزدها و تایید هیات اجرایی انتخابات، اطلاعات شخصی و محتواهای تبلیغاتی افراد دارای صلاحیت از فردا جمعه 10 مردادماه در سامانه قابل رویت می‌شود و دانش‌آموزان عضو شورای دانش‌آموزی مناطق تا ساعت 24 روز یکشنبه 12 مردادماه فرصت دارند با ورود به سامانه نسبت به بررسی نامزدها برای انتخابی آگاهانه اقدام کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در فارس و 15 استان دیگر، از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 14 مردادماه آغاز و منتخبین شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 همان روز با ورود به سامانه رای خود را اعلام کنند.

در این انتخابات 18 نفر از دانش‌آموزان برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش‌آموزی استان فارس برگزیده می‌شوند و با توجه به اینکه فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد 4 نفر از دختران و 4 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به شرط دارابودن شرایط نمایندگی مجلس مطابق شیوه نامه به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی می‌شوند و به دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی راه می‌یابند.

موعد برگزاری این انتخابات در بهمن و اسفند ماه گذشته بوده که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، برگزاری این رویداد در 16 استان به تعویق افتاده بود و با تدبیر سازمان دانش‌آموزی کشور، سامانه‌ای برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات طراحی شده است تا همه موارد انتخابات از نام نویسی تا تبلیغات و رای دهی و اعلام نتایج همه به طور کامل الکترونیکی باشد و شاهد برگزاری یک انتخابات تمام الکترونیکی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار