برای قایق‌ها؛

صید میگو در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر(پانا)_ سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر از آغاز صید میگو قایق‌های صیادی استان بوشهر از روز دوشنبه ۱۳ مرداد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
صید میگو در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خیرگزاری مهر ، رضا جعفر ابراهیمی گفت : لنج‌های صیادی نیز از ۱۵ مردادماه برای صید میگو در آب‌های برای صید میگو راهی دریا می‌شوند.

وی با بیان اینکه صید میگو در پنج زیستگاه مصنوعی و خورها ممنوع است تصریح کرد: تا شعاع نیم مایلی زیستگاه مصنوعی که شامل منطقه منگف و یرول در بوشهر، مناطقی در آب‌های دیر، گناوه و خارگ می‌شود صید میگو ممنوع است.

جعفر ابراهیمی از ممنوع بودن صید در خور ایاز و پارک ملی نایبند در شهرستان دیر بر اساس مصوبه کمیته صید امسال صید خبر داد و اضافه کرد: صید لاک‌پشت (پشت سبز) به عنوان یکی از گونه‌های نادر خلیج‌فارس نیز ممنوع است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: در صورتی که لاک‌پشت (پشت سبز) وارد تور صیادان شد باید رهاسازی شود.

جعفر ابراهیمی بابیان اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک‌روزه و برای لنج‌های صیادی شمال استان بوشهر چهارروزه و برای مابقی شناورها پنج‌روزه صادر می‌شود گفت: شناورهایی که مجوز صید می‌گیرند امکان دریاروی دارند.

۷۵۵ شناور صیادی شامل ۳۶۹ فروند قایق و ۱۸۰ فروند موتور لنج در استان بوشهر فعال هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار