پرده برداری از اسرار سیاسی جنگ ژوئیه از زبان معاون سیاسی سید حسن نصرالله

تهران (پانا) - معاون سیاسی دبیرکل حزب الله لبنان از جزئیات نقش سوریه در حمایت از این حزب در جنگ ۳۳ روز ژوئیه در سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
پرده برداری از اسرار سیاسی جنگ ژوئیه از زبان معاون سیاسی سید حسن نصرالله

به گزارش ایسنا، حسین خلیل، معاون سیاسی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه المنار گفت: ارتش سوریه طی روزهای این جنگ کمک‌های نظامی به مقاومت ارائه کرد. بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور شریک اصلی در پیروزی بر اسرائیل است و موضع وی هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: ارتش سوریه تمامی تسلیحات نظامی خود را به محور مقاومت فرستاد و محمد سلیمان که بعدها ترور شد بر انتقال این تسلیحات نظارت داشت. موشک‌های کورنت که سوریه فرستاد نقش اساسی در آخرین روزهای جنگ بخصوص نابودی تانک‌های "مرکاوا"ی اسرائیل داشت.

خلیل همچنین از پیام اسد به دبیرکل حزب الله لبنان پرده برداشت که توسط آصف شوکت که او هم اوایل بحران سوریه ترور شد، ارسال شد. در این پیام تاکید شده که ارتش سوریه در صورت صلاح دید مقاومت آماده حرکت به سمت جبهه است و حتی اگر مجبور باشد به سمت غرب حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد، دبیرکل حزب‌الله این نقش اسد را فراموش نکرد و بعدها با وفاداری جواب متقابل داد.

معاون سیاسی سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: چند روز پس از پایان جنگ روس‌ها یک پیش پرداخت نمادین را به عنوان هدیه به سید حسن نصرالله به دلیل خوشحالی‌شان از عملیات موفقیت آمیز موشک کورنت در جنگ ژوئیه فرستادند.

وی همچنین گفت، حضور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بسیار اساسی بود و او جنگ را از داخل لبنان و از میدان نبرد پیگیری می‌کرد و شهید محمد سلیمان نیز در تسهیل امدادرسانی‌ها نقش بزرگی داشت که اسرائیلی‌ها او را ترور کردند.

خلیل گفت، نبرد سیاسی کمرشکن بود. ارزش سیاستمدار بر این است که خون شهدا و جهاد مجاهدانی که پیروزی را رقم زدند، حفظ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار