لطفاً مبلغ رو به این شماره بزن

تهران (پانا) - رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت مجرمان سایبری با ارسال پیامک به شهروندان با مضمون «به این شماره کارت واریز کن» و یا «لطفاً مبلغ رو به این شماره بزن» به‌راحتی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
لطفاً مبلغ رو به این شماره بزن

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ علی‌محمد رجبی در تشریح این خبر اظهار کرد: شما فرد بازاری را در نظر بگیرید که هر روزه مبالغ هنگفتی برای انجام معاملات خود به‌حساب اشخاص دیگر واریز می‌کند زمانی که با این پیامک مواجه شود با توجه به مشغله کاری شاید به‌راحتی مبلغی را به آن شماره‌ حساب واریز کند.

وی افزود: ممکن است شما منتظر دریافت پیامکی از یکی از آشنایان خود باشید تا مبلغی را برای وی واریز کنید، اگر چنین پیامکی دریافت کنید قبل از بررسی حتماً اقدام به واریز مبلغ مورد نظر به شماره‌حساب اعلامی کرده و در توجیه اینکه چرا شماره‌حساب به نام کسی دیگر است می‌گویید شاید کارت‌بانکی همراهش نبوده و یا مشکلی برای او به وجود آمده که خواسته مبلغ به این شماره‌حساب واریز شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا یادآور شد: در تکنیک‌های پیشرفته‌تر مجرمان سایبری با شناسایی کسبه و افراد مورد معامله آن‌ها، بعد دوست شدن با این افراد در شبکه‌های اجتماعی و شناخت دوستان آن‌ها، صفحات جعلی شبیه صفحات افراد طرف معامله آن‌ها را طراحی می کنند و از طریق این صفحات جعلی پیام «به این شماره کارت واریز کن» و یا «لطفاً مبلغ رو به این شماره بزن» برای کسبه موردنظر می فرستند.

سرهنگ رجبی با تاکید بر اینکه نباید بلافاصله به این پیام‌ها و پیامک‌ها اطمینان کرد، تصریح کرد: متأسفانه کسبه با دیدن این پیامک‌ها و پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی تحقیق نکرده و به‌راحتی وجه را برای شماره‌حساب اعلامی واریز می‌کنند.

وی با بیان اینکه احتمال سرقت گوشی هوشمند افراد، هک شدن اکانت شبکه اجتماعی و ... وجود دارد، تأکید کرد: بهتر است قبل از هر واریزی مطمئن شویم که شماره‌ حساب پیامک شده و یا ارسال‌شده در شبکه‌های اجتماعی متعلق به‌طرف معامله موردنظر ماست و یا این شماره واقعاً از سوی او اعلام‌ شده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار