صفی‌اله رمضانخانی*

هدف اسرائیل از جنگ نمایشی در مرز لبنان چیست؟

تهران (پانا) - جانشین رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با بیان اینکه درگیری‌های نمایشی اسرائیل در مرز لبنان فرار رو به جلو است تاکید کرد منتظر ماندن اسرائیل برای انتقام حزب‌الله، خواب را بر چشمان آن‌ها حرام کرده است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف اسرائیل از جنگ نمایشی در مرز لبنان چیست؟

صفی‌اله رمضانخانی، کارشناس منطقه غرب آسیا و جانشین رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در یادداشتی اختصاصی در پانا نوشت: «هفته گذشته علی کامل حسن رزمنده حزب اله لبنان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق شهید شد که حزب اله در روز ۲۱ ژوئیه، طی بیانیه‌ای خبر شهادت وی را اعلام کرد که پس از آن نیز برخی منابع خبری از انتقام و پاسخ حزب اله خبر دادند.

پس از آن شاهد یک جنگ نمایشی از سوی اسرائیل بودیم به طوریکه ادعای "یک حادثه امنیتی بزرگ" از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را اثبات می‌کند و خبر از یک تنش مرزی در اراضی شمالی را دادند. درحالیکه حزب الله ضمن تکذیب دست داشتن در درگیری نمایشی مزارع شعبا، آن را تلاشی نافرجام برای به رخ کشیدن هیمنه پوشالی این رژیم توصیف کرد، حتی با نگاهی به رسانه‌های مختلف با عناوینی از جمله "جنگ اسرائیل با سایه حزب الله"، " گاف امنیتی اسرائیل" و "وقتی ارتش اسرائیل با اشباح خیالی وارد جنگ شد !" مواجه می‌شویم. اسرائیل الیوم نیز به نقل از «گیل اگنسکی» فرمانده پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در حیفا نوشت: حزب‌الله لبنان می‌تواند سکوهای استخراج گاز اسرائیل در دریای مدیترانه را هدف قرار دهد. حزب الله لبنان توان نظامی خود را ارتقا داده و می‌تواند در هر درگیری نظامی در آینده این کار را انجام دهد.

و اما هدف اسرائیل از این اقدام نمایشی چیست؟

این اقدامات اسرائیل را پس از شهید شدن رزمنده لبنانی و وعده انتقام حزب‌اله می‌توان نوعی فرار به جلو توصیف کرد. هراس از جنبش حزب اله و تاثیر سخنان سیدحسن نصراله و تحقق پیش‌بینی‌های وی موضوعی است که به این رژیم منحوس به آن آگاه است.

اسرائیل کاملا به تحقق پیش‌بینی‌های سیدحسن نصراله درباره گروهک داعش، وضعیت یمن، خیانت آمریکا به کردهای سوریه و دیگر موضوعات واقف است که اکنون هراس به گونه‌ای وجودش را فراگرفته که اینگونه سراسیمه‌وار شروع به جنگ تبلیغی و نمایشی کرده است تا شاید بتواند از بار سنگین وعده حزب اله در گرفتن انتقام رزمنده شهید خود در سوریه بکاهد.

از سوی دیگر افزایش توان نظامی و قدرت پاسخگویی حزب اله به حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی که موجب این هراس شده است.

همچنین سیدحسن نصرالله یک سال پیش معادله‌ای را تحت عنوان «جنگ اعصاب» و «نیم خیز شدن صهیونیست‌ها از ترس» مطرح کرده بود که اقدامات یک هفته اخیر رژیم صهیونیستی مؤید آن است.

اسرائیل این روزها با مشکلات بسیار داخلی از جمله مقابله با ویروس کرونا مواجه است که از آمادگی آنها را برای مقابله کاسته است لذا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ با حزب اله انجام میدهد.

پیش‌بینی‌ها اسرائیل حاکی از وقوع پاسخ نظامی حزب‌الله ظرف چند ساعت آتی است در حالیکه حزب اله اعلام کرده "اسرائیل باید منتظر بماند" که مسلما چنین وضعیتی خواب را برای این رژیم منحوس حرام خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار