تمدید مهلت نام نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس دانش‌آموزی

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از تمدید مهلت نام نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی تا ساعت 13 امروز خبر داد و گفت با توجه به اینکه تقاضا در برخی استان‌ها همچنان وجود داشته است، از سوی سازمان دانش‌آموزی کشور، مهلت نام‌نویسی داوطلبان نامزدی در انتخابات به مدت 12 ساعت تمدید شده است و تا ساعت 13 امروز داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه انتخابات الکترونیکی، نامزدی خود را اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تمدید مهلت نام نویسی داوطلبان  نامزدی انتخابات مجلس دانش‌آموزی

امید اسماعیلی امروز پنج‌شنبه 9 مردادماه با اشاره به برگزاری هماهنگ این انتخابات در 16 استان کشور، گفت: دانش‌آموزان واجد شرایط نامزدی انتخابات می‌توانند ضمن اعلام نامزدی خود تا ساعت 13 امروز پروفایل شخصی خود شامل رزومه، عکس، فیلم و محتوای تبلیغاتی و ... را کامل کنند.

او ادامه داد: روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نیز از ساعت 16 امروز آغاز و کار بررسی احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط هیات اجرایی انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس آغاز می‌شود؛ رزومه نامزدها و محتواهایی که در سامانه بارگذاری کرده‌اند توسط هیات اجرایی، بررسی و تایید یا رد صلاحیت بر اساس شاخص‌های موجود در شیوه‌نامه شرایط نمایندگی اعضا انجام می‌شود.

به گفته دبیر ستاد دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‎آموزی فارس، 89 دانش‌آموز پسر و 101 دانش‌آموز دختر در فارس منتخب عضو شوراهای دانش‌آموزی مناطق هستند که از این تعداد، افراد واجد شرایط، امکان نامزدی در انتخابات را دارند که البته عموم این افراد واجد شرایط رای دادن نیز هستند تا از بین خود نمایندگانی را برای ورود به مجلس دانش‌آموزی کشور انتخاب کنند.

او افزود: پس از احراز هویت نامزدها و تایید هیات اجرایی انتخابات، اطلاعات شخصی و محتواهای تبلیغاتی افراد دارای صلاحیت از روز جمعه 10 مردادماه در سامانه قابل رویت می‌شود و دانش‌آموزان عضو شورای دانش‌آموزی مناطق تا ساعت 24 روز یکشنبه 12 مردادماه فرصت دارند با ورود به سامانه نسبت به بررسی نامزدها برای انتخابی آگاهانه اقدام کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در فارس و 15 استان دیگر، از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 14 مردادماه آغاز و منتخبین شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 همان روز با ورود به سامانه رای خود را اعلام کنند.

در این انتخابات 18 نفر از دانش‌آموزان برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش‌آموزی استان فارس برگزیده می‌شوند و با توجه به اینکه فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد 4 نفر از دختران و 4 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی می‌شوند و به دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی راه می‌یابند.

موعد برگزاری این انتخابات در بهمن ماه گذشته بوده که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، برگزاری این رویداد در 16 استان به تعویق افتاده بود و با تدبیر سازمان دانش‌آموزی کشور، سامانه‌ای برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات طراحی شده است تا همه موارد انتخابات از نام نویسی تا تبلیغات و رای دهی و اعلام نتایج همه به طور کامل الکترونیکی باشد و شاهد برگزاری یک انتخابات تمام الکترونیکی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار