معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

والدین برای ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی خود اقدام کنند

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کردذوالدین برای ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
والدین برای ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی خود اقدام کنند

ناهید فضلی در این خصوص گفت: با توجه به این‌که طبق اسناد فرادستی دوره‌ پیش‌دبستان طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش، شامل دوره‌ای دو ساله رسمی و الزامی است که کودکان ۴ و ۵ سال تمام را تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرار می‌دهد و به دو شیوه دولتی با مشارکت مردم و غیردولتی طبق قوانین مربوطه ایجاد و اداره می‌شود.

وی افزود: دوره پیش‌دبستانی مهم‌ترین دوره و فرصتی برای شناسایی استعدادها و توانمندی‌های کودک و تقویت و جهت دادن آن‌ها و نیز شناخت مشکلات یادگیری است.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: ورود به پیش‌دبستانی در سال تحصیلی 1400 -1399 محدوده سنی مشخصی در نظر گرفته شده است که به قرار زیر است:

سن ثبت نام پیش دبستانی یک: چهار تا پنج سال تمام (متولدین ۲ مهر ۹۴ تا ۱ مهر ۹۵)

سن ثبت نام پیش دبستانی دو: پنج تا شش سال تمام (متولدین ۲ مهر ۹۳ تا ۱ مهر ۹۴)

فضلی با توجه به اهمیت این دوره در آینده نوآموزان اظهار کرد: مهم ترین هدف دوره پیش‌دبستانی ، رشد همه جانبه کودکان و کسب مهارت‌ در راستای توسعه، تقویت و هماهنگی توانایی‌های جسمی - حرکتی ، پرورش روحیه و رفتار عاطفی و ابراز صحیح عواطف در زمان و مکان مناسب، شناخت، کنترل و ابراز مناسب هیجانات و پرورش مهارت‌های ذهنی و افزایش دقت و تمرکز، ارتقای توانایی تفکر منطقی، حل مسئله و تصمیم‌گیری، پرورش خلاقیت، تقویت روحیه‌ پرسشگری و ارتقای سطح مهارت تشخیص با بهره‌گیری از حواس پنج‌گانه و پرورش صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی ایرانی در حوزه اجتماعی، فردی و انس با قرآن و علاقه به یادگیری آن از مزایای گذراندن دوران پیش‌دبستانی برای نوآموزان است.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کر: نوآموزانی که دوره پیش‌دبستانی را می‌گذرانند عملکرد تحصیلی خیلی بهتری به خصوص در دوره دبستان دارند . بیشتر فعالیت‌هایی که در پیش‌دبستانی انجام می‌شود، بر پایه بازی‌های خلاقانه ، مفاهیم دروس پایه ، آشنایی با قوانین و مقررات آموزش رسمی ، تعامل با معلم و همکلاسی‌ها ، حفظ محیط زیست و ... است که نوآموزانی که دوره‌ی پیش را نگذراننده‌اند، در پایه اول تحصیلی با چالش‌های تحصیلی مواجه خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد : رؤسای مناطق و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نیز موظف هستند با اطلاع‌رسانی و تمهید استلزامات ثبت‌نام نوآموزان دوره پیش‌دبستانی؛ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، شیوه‌نامه ثبت نام ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اجرا کنند.

فضلی تشکیل کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم را از اولویت های این معاونت دانست و گفت: مدیران مدارس دولتی ناظر تربیتی وزارت آموزش و پرورش در پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی هستند و تعیین میزان مشارکت مردم در راه اندازی و اداره کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی طبق بخشنامه‌های وزارتی، پس از تصویب در استان لازم الاجرا است و همچنین راهبران در جذب نوآموزان پیش‌دبستانی لازم‌التعلیم در مناطق محروم و روستایی وعشایری نهایت سعی و تلاش را به‌عمل آورند.

وی در پایان اعلام کرد: برای وزارت آموزش و پرورش حضور نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی به اندازه حضور کلاس اولی‌ها بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا و سناریورهای پیش بینی شده از طرف وزارت در وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز جهت بازگشایی مدارس در نظرگرفته شده دارای اهمیت و یکسان است و جهت آموزش نوآموزان عزیز فعالیت‌های بسیار متنوع و جذاب در راستای رشد همه جانبه از قبیل (کتاب های کار -درسنامه دست ورزی، شبکه شاد و... )در نظرگرفته‌ایم ،که می بایستی به منظور دسترسی به این آموزش‌ها کلیه والدین نسبت به ثبت نام نوآموزان خود در سامانه سناد اقدام کنند.

فضلی کودکان امروز را جوانان و نوجوانان فکور و مؤثر جامعه فردا برشمرد و گفت: امید ما به نوآموزان و دانش‌آموزان است و تصمیمی نخواهیم گرفت که سلامتی آن‌ها را به خطر بیندازد چرا که سلامتی نوآموزان و دانش‌آموزان خط قرمز ما است، پس والدین گرامی با اطمینان خاطر ثبت نام نوآموزان خود را در اسرع وقت پیگیری و انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اولیا جهت ثبت‌نام کودکان در دوره پیش‌دبستان دقت لازم را به‌عمل آورند و مراکزی که مجوز پیش‌دبستانی دارند حتما باید محتوای برنامه‌درسی را از اداره کل آموزش و پرورش استان دریافت کنند زیراکه همسو بودن محتوای پیش‌دبستانی با پایه‌ اول موجبات رشد همه جانبه و تربیت متوازن را به ‌وجود می‌آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار