معاون مرکز زنان ریاست جمهوری به پانا خبر داد؛

مخالفت مرکز زنان با تشکیل وزارت زنان/نباید به ایجاد وزارتخانه جنسیتی نگاه کرد

خبرگزاری پانا: معاون مرکز زنان ریاست جمهوری با اشاره به طرح موضوع تشکیل وزارت زنان و مخالفت با ایجاد آن، گفت: در واقع باید گفت که تشکیل وزارت زنان معنا ندارد و نمی توان به این موضوع جنسیتی نگاه کرد و ما قطعا مخالف راه اندازی چنین وزارتی هستیم.

کد مطلب: ۱۱۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد

زهرا سجادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به ایجاد معاونت زنان گفت: مرکز زنان خیلی وقت بود که تشکیل معاونت را دنبال می کرد و رئیس جمهوری نیز اعلام کرده بود که اگر مرکز ظرفیت معاونت را دارد می تواند ارتقا یابد و مشکلی ندارد که پس از آن پیشنهاد مرکز زنان به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شد و پس از موافقت هیات دولت، راه اندازی آن تصویب و ابلاغ شد.

معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه با تشکیل معاونت زنان مخالفتی صورت نگرفته است، گفت: خوشبختانه این اقدام یکی از مهم ترین کارهایی بود که صورت گرفت و امیدواریم که در دولت جدید این معاونت حضوری پررنگ داشته باشد.
وی در ادامه درخصوص مخالفت با موضوع تشکیل وزارت زنان گفت: رئیس جمهور منتخب در صحبت هایی که داشته درباره تشکیل وزارت زنان صحبت هایی را انجام داده اما در واقع باید گفت که تشکیل وزارت زنان معنا ندارد و ما نمی توانیم به این موضوع جنسیتی نگاه کنیم چرا که اگر معاونت زنان داشته باشیم باید معاونت مردان نیز داشته باشیم لذا نمی توان به جنبه جنسیتی آن نگاه کرد و ما قطعا مخالف راه اندازی چنین وزارتی هستیم.
سجادی تصریح کرد: آنچه قابل توجه است شکل گیری معاونت زنان است که بهترین اقدام بوده چرا که ارتقای مرکز امور زنان به معاونت زنان و خانواده جزء مطالبات جامعه زنان و خانواده بوده است و اگر دولت جدید با این موضوع مخالف باشند دوباره به مرکز تغییر شکل می دهد اما قطعا وزارت زنان شکل نمی گیرد و نمی تواند موفق باشد.
به گزارش پانا، تشکیل وزارت زنان یکی از وعده‌هایی است که رییس جمهورمنتخب پیش از انتخاب خود به مردم ایران داده است. این موضوع در حالی مطرح شده است که برخی از فعالان حوزه زنان با راه‌اندازی وزارت زنان مخالف هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار