راه اندازی کتابخانه های سیار در مناطق کم تر توسعه یافته قزوین

قزوین (پانا)- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین از راه اندازی کتابخانه های سیار در مناطق کم تر توسعه یافته استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی کتابخانه های سیار در مناطق کم تر توسعه یافته قزوین

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین با هدف رفع مشکلات کتابخانه های عمومی و مسائل معیشتی کتابداران با روح اله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
فاطمه محمد بیگی در این دیدار بر لزوم توسعه خدمت‌رسانی کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی، تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف ما برای دسترسی عادلانه همه مردم به کتابخانه عمومی، راه اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر توسعه یافته است و این مهم نیازمند توجه و همراهی مسئولین است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین همچنین خواستار رفع مشکلات کتابخانه ها شد و تصریح کرد: نوع نگاه مجلس به این نهاد فرهنگی، عمومی و خدمات رسان بسیار مهم است و امیدواریم در مجلس یازدهم شاهد تحولات گسترده‌ای در این حوزه و رفع مشکلات آن باشیم.
روح اله عباسپور نیز در ادامه، ضمن تقدیر از مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوئین زهرا گفت: کتابخانه‌ها منبع اطلاعات و آگاهی بخشی هستند و ارتقاء اجتماعی و فرهنگی جامعه به کتابخانه‌ها وابسته است از این رو باید کتابخانه در دسترس عام باشد و برای استفاده از آن، فرهنگ سازی شود و کتابداران نیز باید با انگیزه بالایی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت کنند و از این رو نیازمند حمایت های بیشتری هستند تا شاهد توسعه فرهنگ مطالعه باشیم.
نماینده مردم بویین زهرا در مجلس با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی سایر نمایندگان تلاش می‌کنیم مسائل و مشکلات موجود بر سر راه این نهاد فرهنگی رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار