دیدار ظریف با نخست‌وزیر عراق و رئیس ائتلاف فتح

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار کرد و درباره مناسبات دوجانبه، سفر قریب الوقوع الکاظمی و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دیدار ظریف با نخست‌وزیر عراق و رئیس ائتلاف فتح

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی صبح امروز (یکشنبه) راهی بغداد شد، در ادامه دیدارها با مقامات عراقی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در دو جلسه خصوصی و جمعی انجام شد، در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به ایران و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

ظریف پیش از این با فؤاد حسین همتای عراقی دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک حضور یافت. دیدار با برهم صالح رئیس‌جمهوری و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان از دیگر برنامه‌های ظریف در مدت حضورش در بغداد است.

وی همچنین در ادامه با هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح دیدار کرد. در دیدار وزیر امور خارجه ایران و هادی العامری رئیس ائتلاف فتح درباره مسائل دوجانبه و پیگیری شهادت سرداران مقاومت گفت‌وگو شد.

وی همچنین در این سفر قرار است با فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق، فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی و سید عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی نیز دیدار خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این سفر و در پاسخ به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق خواهد رفت.

محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار