نجار: آمادگی تهران در برابر زلزله ۱۸.۸ درصد است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت ساماندهی پدهای بالگرد و همچنین باندهای فرودگاهی موجود در تهران برای بهره برداری در مواقع بحران تاکید کرد و گفت آمادگی تهران با همه اقدامات انجام شده در برابر زلزله ۱۸.۸ در صداست.

کد مطلب: ۱۰۹۷۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نجار: آمادگی تهران در برابر زلزله ۱۸.۸ درصد است

اسماعیل نجار در جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران با بیان اینکه تهران یک مجموعه‌ای است که هرچه زمان می‌گذرد به دلیل آگاهی هایی که کسب می‌کنیم نگرانی‌های ما بیشتر می‌شود، گفت: بعد از زلزله دماوند و فیروزکوه جلسه با حضور کارشناسان در موسسه ژئوفیزیک برگزار و نظراتشان اخذ شد. به این نتیجه رسیدیم که باید اقدامات ویژه‌ای برای تهران داشته باشیم. با همه تفاصیلی که بعد از زلزله داشتیم این نکته همواره مطرح است که زلزله هرگز خبر نمی کند و هرلحظه باید آماده بود.

نجار با بیان اینکه آمادگی تهران با همه اقدامات انجام شده در برابر زلزله ۱۸.۸ در صداست، گفت: مثلاً شاید در تعداد آمبولانس ها ظرفیت داشته باشیم اما آیا مسیر باز است که مجروحان انتقال داده شوند و آیا امکان حضور نیروهای امدادی وجود دارد؟ در بحث استانهای معین استان تهران ۳۰ استان کشور به عنوان معین تهران در نظر گرفته شدند. انتظار این است که با توجه به ظرفیتهای بالای کشور، هماهنگی بیشتری در این زمینه به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه باید کارها را به روز کنیم، افزود: برای نمونه از حدود ۴۷۰ منبع آب مورد نظر در شرایط بحران، ۳ تا ۴ مورد آن تعبیه شده است. همچنین پدهای بالگرد در تهران و جاهایی که امکان فرود بالگرد وجود داشته باشد باید تقویت شود و از ظرفیت نیروهای نظامی هم در این مورد استفاده کنیم. باند دوشان تپه، فرودگاه ‌مهرآباد و باند قلعه مرغی از جمله مکان‌هایی است که می‌توان مجروحان را از آنجا به استان‌های دیگر انتقال داد. این ها به نظرم کار بسیار مهمی است. باند دوشان تپه را دو سال پیش برای سازمان برنامه و بودجه نوشتیم و خواستیم که مرمت کنند که همچنان مانده و در حال پیگیری هستیم.

او گفت: پیشنهاد بنده این است که پیش نویس سازوکار لازم برای فرماندهی میدان را که وزیر کشور به شهردار دادند، از سوی شهرداری تهران نهایی شده و به تصویب برسد.

نخستین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران چهارشنبه-۲۵ تیر-با حضور اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و اعضای کارگروه های ۱۴ گانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران (به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس) در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار