اسماعیلی: جوانب برای بازگشت دانش‌آموزان به مدارس شبانه‌روزی بررسی شود

حفظ سلامت و جلوگیری از محرومیت آموزشی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در زمان شیوع کرونا در اولویت است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس مدارس شبانه‌روزی را یکی از مصادیق عدالت آموزشی برشمرد و افزود: در زمان شیوع کرونا یکی از سخت‌ترین شرایط، حضور دانش‌آموزان در مدارس به‌صورت شبانه‌روزی است که باید همه جوانب برای حضور این دانش‌آموزان در وضعیت کرونا پیش‌بینی شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: جوانب برای بازگشت دانش‌آموزان به مدارس شبانه‌روزی بررسی شود

فرهاد اسماعیلی امروز در شورای مدارس شبانه‌روزی استان فارس گفت: یکی از مصادیق عدالت آموزشی مدارس شبانه‌روزی است که اگر شرایط آن مهیا نباشد می‌تواند موجب خسارت به دانش‌آموزان شود.

او گفت: شیوع کرونا موجب تغییر در روند بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و از جمله تعلیم و تربیت شد که دیگر امکان بازگشت به شرایط معمول قبل نیست و باید در این مسیر گام برداشت.

اسماعیلی گفت: آموزش سرپرستان و عوامل اجرایی مدارس شبانه‌روزی، تهیه زیرساخت لازم برای آموزش مجازی در این مدارس، تغییر روش‌های نظارتی و آموزشی بر مدارس شبانه‌روزی، توزیع نیروی انسانی، تهیه محتوای آموزشی خودآموز، از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند زمینه کاهش مشکلات در این مدارس در وضعت کرونا ویروس را فراهم کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در ابعاد کمی و کیفی، بر عهده آموزش‌وپرورش است و وظیفه ما فراهم کردن شرایط دسترسی برای همه به آموزش‌وپرورش و سپس برنامه‌ریزی برای عدالت کیفی است.

رسول قانونی گفت: مدارس شبانه‌ریزی پرکاربردترین و فراگیرترین راهبردهای آموزش‌وپرورش برای مناطق کمتر برخوردار و عشایری و آخرین راهکار برای ایجاد شرایط دسترسی به تعلیم و تربیت است.

وی قدمت این نوع مدارس را حدود 45 سال عنوان کرد و گفت: افزایش درصد پوشش تحصیلی، ارتقاء سطح کیفی آموزش، کاهش افت تحصیلی ، فراهم کردن زمینه برای تربیت دانش آموزان ، پیش‌گیری از مهاجرت دانش آموزان و استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکانات، از مهم‌ترین اهدافی است که در این مدارس به دنبال آن هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس به برخی از مشکلات دانش آموزان در این مدارس اشاره کرد و گفت: رفع نیازهای عاطفی دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی، تهیه و تأمین امکانات و سرانه غذایی دانش‌آموزان متناسب با سن و شرایط جسمی آن‌ها و همچنین تأمین کتاب و فضای ورزشی و... از مهم‌ترین نیازهای دانش‌آموزان در این مدارس است.

او یکی از راه‌کارهای کاهش این مشکلات را راه‌اندازی دبیرخانه کیفیت‌بخشی مدارس شبانه‌روزی در سطح استان عنوان کرد و گفت: در قالب این دبیرخانه و با بهره‌گیری از توانمندی حوزه‌های مختلف آموزش‌وپرورش استان و سایر نهادهای مرتبط، می‌توان مسائل این مدارس را به ‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار داد.

هم‌اکنون نزدیک به 132 مدرسه شبانه‌روزی با حدود 24 هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس فارس فعال است که 11 هزار و 794 نفر از این دانش آموزان، به‌صورت خوابگاهی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار