مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران:

بحران عدم هماهنگی جمعیت و مساحت در استان تهران

اسلامشهر (پانا) - جلسه مشترک ستاد پیگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اسلامشهر و استان ایلام به عنوان معین شهرستان با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران، معاون مدیر کل ستاد بحران استان ایلام ،فرماندار اسلامشهر و مسئولین ستادهای مدیریت بحران استان ایلام وشهرستان اسلامشهر در سالن همایش های فرمانداری اسلامشهر برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بحران عدم هماهنگی جمعیت و مساحت در استان تهران

در این جلسه منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در سخنانی اظهار کرد : حضور جمعیت بالا در استان تهران با مساحت آن قابل مقایسه نیست و این را یک بحران دانست .

اوافزود: گسل های تهران،از مخاطرات همواره زندگی ما است و در کنار آن مواردی از جمله،وضعیت جمعیت شب و روز در استان و شهرستان های اطراف،حضور صنایع کلان،مراکز دانشگاهی ، اداری، نظامی ،در نقشه ریسک پذیری اکثر نقاط قرمز هستند و اکنون هم باید شیب صعودی کرونا ویروس را به آن اضافه نمود.

درجاتی اسلامشهر را بعد از جدایی از استان البرز و پس از شهرری و تجریش منطقه استراتژیک شهرستان های استان تهران برشمردو گفت : به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان های اقماری هرکدام از این مناطق بحران مخصوصی دارند.

او خاطر نشان کرد: استان های معین که امروز وزارت کشور برروی آن در حال برنامه ریزی دقیق و اجرا هست از قبل با نام ستاد کاهش بلاهای طبیعی و حوادث غیر مترقبه شناخته می شدند و اکنون 22منطقه شهر تهران و شهرستانهای استان دارای استان های معین جهت مقابله در شرایط بحران در هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران تصریح کرد: درست است استان ایلام 900کیلومتر از اسلامشهر فاصله دارد اما با تشکیل آمادگاه و دپوی تجهیزات و ماشین آلات و همکاری دستگاه های استان ایلام و اسلامشهرامیدواریم پیشتاز در کمک رسانی در شرایط بحرانی باشیم.

در این جلسه مواردی از جمله ،تبیین نقشه های اجرایی و عملیات دسترسی ها،صدور احکام مسئولین دستگاه ها ، تعیین نمایندگان فعال استانداری ایلام و فرمانداری اسلامشهرو ارائه آموزش های جدید به عنوان مصوبات جلسه اعلام گردید.

اعضای ستاد مدیریت بحران استان ایلام با همراهی مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران و فرماندار اسلامشهر از ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان اسلامشهر از جمله ،ایستگاه های آتش نشانی ،سوله های مدیریت بحران و سالن های ورزشی جهت زمان وقوع حوادث غیر مترقبه بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار