مستند دیدنی « آفریقای بی نهایت» در چهارسوی علم شبکه4

تهران (پانا) - مستند جدید 6 قسمتی « آفریقای بی نهایت» از 7 تیرماه در برنامه «چهار سوی علم» شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.

کد مطلب: ۱۰۹۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مستند دیدنی « آفریقای بی نهایت» در چهارسوی علم شبکه4

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «بی نهایت، آفریقا» با نام اصلی(Extreme Africa) محصول 2015 آمریکا است که برای اولین بار از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
در این مجموعه مستند، طی یک سفر هیجان‌انگیز، چشم‌اندازهای طبیعی قاره آفریقا را مورد بررسی قرار می‌دهد. در مناطق طبیعی دورافتاده این قاره، بقای هیچ موجودی تضمین نمی‌شود. این مجموعه مستند تماشایی، قابلیت بقای جانوران در مواجهه با احتمالات قریب‌الوقوع را به تصویر می‌کشد.
در قسمت اول با عنوان «کوه اژدها; زنده ماندن در قلعه»، می بینید که با نزدیک شدن به قله رشته کوه دراکنزبرگ، گونه‌های جانوریِ عجیب و غریب ویژگی‌هایی منحصر بفرد را از خود بروز می‌دهند. آنها به واسطه این ویژگی‌ها می‌توانند شرایط آب و هوایی نامساعد کوهستان را تحمل کنند. در این برنامه تلاش ساکنین این منطقه برای بقا بررسی می‌شود.
قسمت دوم، «پارک ملی دریاچه مانیارا» نام دارد، پارک ملی دریاچه مانیارا، منطقه‌ای حفاظت‌شده واقع در تانزانیاست. از بیابان تا چمنزار این مناطق واقع در زیست بوم شرق آفریقا ساکنین متعددی دارد. پوشش گیاهی و جانوری این پارک در این قسمت بررسی می‌شود.
«کوههای سیمین» عنوان قسمت سوم این مستند است. اتیوپی منزلگاه برخی از کمیابترین موجودات روی زمین است و در آن همیشه نبرد برای بقا در جریان است. زیست بوم رشته کوه‌های سیمین در این منطقه پوشش گیاهی و جانوری منحصر بفردی دارد که در این قسمت بررسی می‌شود.
در قسمت چهارم با نام «کویر جنوبی»،کویر آفریقا یکی از خشکترین و خطرناکترین مناطق زمین است، زنده ماندن در این برهوت خشک و خشن اسرار زیادی دارد، داستان بقا در این زیست بوم موضوع این قسمت است.
«سرزمین بزرگ سفید» عنوان قسمت بعدی این مجموعه است. در گرمای بینهایت و در گوشه‌ای از نامیبیا سرزمین زیبای سفیدی به چشم می‌خورد که ایتوشا نام دارد. بررسی پوشش گیاهی و جانوری این منطقه سفید رنگ موضوع این قسمت از برنامه است.
مرغزارهای خطی عنوان قسمت ششم «بی نهایت، آفریقا» است. در زمین‌های خشک آفریقا دنیایی بیگانه و تقریبا عاری از حیات وجود دارد اما رودی عظیم با طولی معادل 1950 کیلومتر با گذر از میان این زمین‌ها به سمت جنوب و اقیانوس اطلس می‌رود و زندگی را در این کویر می‌دمد. این قسمت داستان سفر رودخانه اورنج و مرغزارهای خطی آن است .
مجموعه «چهار سوی علم» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار