عباس امینی: ریسک اکران آنلاین را قبول کردیم تا در لیست انتظار اکران در سینما قرار نگیریم

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی «کشتارگاه» می‌گوید تعداد فیلم‌هایی که آماده اکران هستند زیاد است و این فیلم برای اکران از سینما باید در نوبت قرار بگیرد به همین دلیل به اکران آنلاین تن داده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
عباس امینی: ریسک اکران آنلاین را قبول کردیم تا در لیست انتظار اکران در سینما  قرار نگیریم

عباس امینی در گفت و گو با پانا درباره بازیگران این فیلم سینمایی گفت: «یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب بازیگران حاضر در این فیلم نزدیکی نقش‌ها با شخصیت اصلی آن‌ها بود، فیلم «کشتارگاه» برای جشنواره فجر ساخته شد. آن زمان اکثر بازیگران چهره به دنبال پر کردن ویترین جوایز خود بودند برای همین اکثر بازیگرانی که بازی در این فیلم سینمایی به آن‌ها پیشنهاد شد نپذیرفتند که حضور داشته باشند.»
وی افزود: «این فیلم یکی از تجربیات تلخ من از فیلمنامه محسوب می‌شود زیرا احساس می‌کردم بازیگران قبل از خواندن متن به معادلات آن فکر می‌کنند بعضی از آن‌ها حتی فیلمنامه را نخواندند و رد کردند.»
امینی با اشاره به رضایت خود از نتیجه فیلم سینمایی «کشتارگاه» تصریح کرد: «اکنون از انتخاب همین بازیگرانی که حضور دارند راضی هستم و فکر می‌کنم بهترین گزینه‌ها را انتخاب کرده‌ام، نتیجه فیلم هم همان چیزی شده که از اول می‌خواستم باشد شد.»
این کارگردان که فیلم سینمایی «کشتارگاه» را به‌صورت آنلاین در سایت فیلیمو منتشر کرده است درباره این تصمیم گفت: «تعداد فیلم‌هایی که آماده اکران هستند زیاد است و باید در نوبت اکران قرار بگیرند. از طرفی فکر نمی‌کنم به خاطر وضعیتی که در حال حاضر پیش آمده (ویروس کرونا) استقبال زیادی از سینما شود. طبق صحبت‌هایی که با تیمم و سرمایه‌گذار این فیلم داشتم تصمیم بر این گرفته شد تا «کشتارگاه» را به صورت آنلاین منتشر کنیم.»
وی با اشاره به قانون کپی‌رایت در ایران عنوان کرد: «احتمال اینکه فیلم سینمایی «کشتارگاه» دچار مشکلاتی چون قاچاق و پخش غیرقانونی شود زیاد است اما با این حال ریسک این کار را قبول کردم. قانون کپی‌رایت با اینکه در ایران وجود دارد اما رعایت نمی‌شود. فکر نمی‌کنم آن دسته از افرادی که به صورت قاچاق فیلم‌ها را در اختیار می‌گیرند، اهل فرهنگ باشند و برایشان تفاوتی ندارد که چه فیلمی را تماشا می‌کنند.«
امینی همچنین درباره داستان این فیلم سینمایی توضیح داد: «داستان فیلم «کشتارگاه» به همین روزهای ایران، ورود دلار و تاثیراتی که بر روابط انسانی می‌گذارد می‌پردازد.»
امینی درباره داستان این فیلم سینمایی خاطر نشان کرد: «همیشه دوست داشتم درباره موضوعی فیلم بسازم که خودم به آن علاقه دارم به همین دلیل در ابتدا برای خودم فیلم می‌سازم و دنبال هیچ پیام جهانی خاصی نیستم. جهش ارز جرقه شکل‌گیری داستان ما بود و سختی داستان جایی بود که در کشور ما ورود و خروج ارز زیرنظر و تحت نظارت دولت است و وارد شدن به آن کمی کار سختی است.»
این کارگردان اشاره به چالش‌هایی که زمان فیلمبرداری مواجه شده است گفت: «زمانی شروع به فیلمبرداری کردیم که همه کارشان را شروع کرده بودند به جایی رسیدیم که حتی برای تهیه وسایل فنی هم دچار مشکل شدیم. بازیگران هم تمام تلاش خودشان را می‌کردند همه را در آب نمک قرار دهند تا بهترین نقشی که ممکن است را انتخاب کنند برای همین بعضی از گروه‌های فیلمبرداری آسیب می‌بینند.»
وی ادامه داد: «بزرگترین چالشی که هنگام ساخت فیلم «کشتارگاه» با آن‌ها رو به رو شدم در بخش انتخاب بازیگران و رقم‌های عجیب و غریبی که برای دستمزد پیشنهاد می‌دادند بود.»
امینی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: «قیمت بلیت این فیلم ۱۵ هزار تومان در ازای هشت ساعت فرصت تماشاست، امیدوارم مردم به این نتیجه برسند پرداخت هزینه‌ای اندک و در خانه ماندن بسیار بهتر از رفتن به سینما و پذیرفتن خطر مبتلا شدن به بیماری است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار