استاندار سیستان و بلوچستان:

۱۲۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری استان مشغول به فعالیت هستند

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد پارک علم و فناوری استان، در سال ۱۳۹۴ با ۷ شرکت آغاز به فعالیت کرده و در حال حاضر این عدد به ۱۲۰ شرکت فعال رسیده که بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در مجموعه پارک و شرکت های دانش بنیان در زاهدان و ۲۵۰ نفر نیز در چابهار مشغول به فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری استان مشغول به فعالیت هستند

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ احمد علی موهبتی در جریان بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: در ابتدای فعالیت شش هزار متر زمین زیر بنای پارک علم و فناوری زاهدان بوده که در حال حاضر به ۱۵ هزار متر مربع رسیده است.
او افزود: در زابل ۶ هزار متر، چابهار ۵ هزار متر، سراوان ۳هزار متر و ایرانشهر پانصد متر به پارک علم و فناوری اختصاص یافته تا شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان‌ها نیز نقش آفرین باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم و نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد اشتغال، خودکفایی و تامین نیازمندی‌های کشور بیان کرد: در سند آمایش استان توجه ویژه ای به مباحث دانش بنیان و نقش موثر این شرکت ها در توسعه شده است.
او تصریح کرد: برای احداث پردیس پارک علم و فناوری استان نیز زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در اطراف شهر زاهدان پیش‌بینی شده که برای فعالیت شرکت ها و مراکز رشد آن بسیار موثر خواهد بود.
موهبتی افزود: سال گذشته ۶۸ میلیارد ریال و امسال ۱۱۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به منظور کمک به ایجاد زیرساخت های پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته که البته قول تخصیص اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به استان داده شده است.
او با بیان اینکه عملیات اجرایی پارک تخصصی بهداشت و درمان زاهدان در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و ۲۰ هزار متر مربع سوله آغاز شده، گفت: این مرکز می تواند شتاب دهنده مباحث بخش دارویی و بهداشت و درمان استان باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان در پایان با دعوت از صاحبان فکر و اندیشه برای حضور و فعالیت در پارک علم و فناوری استان خاطر نشان کرد تلاش می‌شود؛ این مجموعه علاوه بر انجام وظیفه تخصصی، در اموری از جمله کیفیت بخشی و ایجاد رقابت در بخش صنعت؛ در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی استان نیز نقش‌آفرین باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار