آماده سازی 500 هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در فارس

نیمی از پروژه‌های مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تکمیل شدند

شیراز (پانا) – مدیر کل راه وشهرسازی فارس از واگذاری حدود۵۰ هزار واحد مسکن به متقاضیان استان در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت در این راستا٥٠٠ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در فارس آماده شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آماده سازی 500 هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در فارس

جعفر زاهدی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: دغدغه رییس جمهور و اعضای هیات دولت و مسئولان مهار تورم ایجاد شده در بخش مسکن است و در این راستا طرح اقدام ملی مسکن می‌تواند نقش پر رنگی را در کنترل قیمت مسکن و اجاره بهاء داشته باشد.

او ادامه داد: علاوه بر شروع مسکن ملی، تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در استان نیز جزء اولویت کاری این مجموعه بوده و عزم ملی نیز برای اتمام پروژه های مسکن مهر در کشور وجود دارد.
او اضافه کرد: در استان ۵۰ هزار نفر در دو مرحله در طرح یادشده ثبت نام کرده‌اند که پایش مرحله اول به اتمام رسیده و مرحله دوم نیز مراحل نهایی پایش درحال انجام است.
او افزود: متقاضیان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده‌گذاری دریافت می‌کنند و مابقی قیمت تمام شده هر واحد منهای قیمت زمین را در ۲سال به صورت اقساط پرداخت خواهند کرد.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس112 هزار واحد مسکن مهر توسط اداره کل راه وشهرسازی فارس، بنیادمسکن انقلاب اسلامی، شهر جدید صدرا و اداره کل راه و شهرسازی لارستان احداث شده که از این تعداد حدود ۴۵ درصد آن در دولت تدبیر و امید تحویل متقاضیان شده است.

زاهدی افزود: ۵ درصد دیگر از واحدهای مسکن مهر نیز به دلیل مشکلات حقوقی که در پروژه‌ها رخ داده هنوز به بهره برداری نرسیده، اما با دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و استاندار فارس در تلاشیم تا پایان سال جاری آن‌ها نیز به بهره برداری برسند که با این احتساب ۵۰ درصد از مسکن‌های مهر در این دولت تحویل متقاضیان شده است.
زاهدی افزود: بحث بسیار پر اهمیت در پروژه های مسکونی خدمات زیربنایی و روبنایی است خدماتی مانند فاضلاب، مدرسه، درمانگاه و کلانتری که کمبود آن‌ها در پروژه‌های مسکن مهر به شدت احساس می‌شد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد:۸۰ درصد از خدمات روبنایی و ۵۰ درصد از خدمات زیربنایی مسکن‌های مهر استان در دولت تدبیر و امید صورت پذیرفت و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.
زاهدی ادامه داد: همچنین بالغ بر۸۰ درصد محوطه سازی‌ها شامل معابر سایت‌های مسکن‌های مهر و خیابان‌های منتهی به آن در دولت یازدهم و دوازدهم صورت پذیرفته و همچنان این فعالیت‌ها نیز ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار