مدیر آموزش و پرورش مراغه خبر داد:

تشکیل هیئت قرآن و عترت ویژه فرهنگیان آموزش و پرورش مراغه

خبرگزاری پانا: معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: هیئت قرآن و عترت فرهنگیان آموزش و پرورش مراغه با همت قاریان و حافظان ممتاز قرآنی تشکیل می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزار ش خبرگزاری پانا ، اولین جلسه هماهنگی تشکیل هیئت قرآن و عترت فرهنگیان آموزش و پرورش مراغه با حضور پورصادق معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه ،اکبریان معاون پرورشی و تربیت بدنی ،کارشناسان گسترش فرهنگ نماز ،قرآن و عترت ، قاریان و حافظان مجرب قرآن و سایر کارشناسان در سالن اجتماعات برگزار گردید.

در ابتدای جلسه معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه ضمن تشکر از قاریان و حافظان قرآن این اداره از جمله استاد نجاریفام ،استاد ناهی ، استاد محرم زاده ، استاد حاجی میرزایی و سایر اساتید گفت: قرآن کریم چشمه فیاضی است که هدفی جز تربیت و هدایت انسان ها و رهنمون ساختن کاروان بشری به سر منزل سعادت دنبال نمی کند.

پورصادق با اشاره به اینکه تشخیص درست راه و روش گسترش فرهنگ قرآنی در گرو شناختی صحیح از فرهنگ قرآنی است ، افزود: فرهنگ قرآنی امری مهم است که باید در کنار سایر شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر مورد توجه باشد.

ایشان اظهار نمود: مراغه از نظر معلومات و منابع انسانی قرآنی غنی است و آموزش و پرورش مراغه نیز دارای چنین قابلیت و پنانسیل بالایی در این زمینه می باشد.

پورصادق ادامه داد و گفت: کمبود هیئت قرآن و عترت در آموزش و پرورش مراغه بخصوص در شاخه فرهنگیان باعث گردید که در فکر تشکیل هیئت قرآن و عترت فرهنگیان بصورت تشکیلاتی با همت قاریان و حافظان قرآنباشیم و انشاا... در آینده نزدیک شاهد برگزاری جلسات این هیئت که در دو بخش خواهران و برادران خواهیم بود.

ایشان ترویج فرهنگ قرآن و عترت ، مشاوره در زمینه های قرآن و عترت و جذب و تقویت نیروهای قرآنی را از جمله اهداف این هیئت اشاره نمود.

در ادامه جلسه اکبریان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه با بیان اینکه رویکرد تفسیری و تطبیقی یکی از ضروریات برنامه های مجامع قرآنی باید باشد ، افزود: دنیا در حال گذر از سنت به مدرنیته است و تبیین اصول زندگی پاک و سعادت بشری از منظر قرآن و تاکید برکاربردی کردن آیات کریمه در متن زندگی فردی و اجتماعی باید در هیئت ها نهادینه و جاری شود.

اکبریان افزود: قرآن برنامه خدایی زیستن انسان را در عالی ترین شکل بیان می کند ولی امروز غربت قرآن در میان مسلمانان با تعصبات مذهبی و فرقه گرایی و سطحی نگری ها بیشتر احساس می شود.

در ادامه جلسه هریک از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند و سپس آقایان نجاریفام ،ناهی ،محرم زاده ،حاجی میرزایی و آقاپور و خانم ها اقبالی فام ،جاویدپور ، نوین سالاری ، صمدیبه عنوان هیات امنای هیئت قرآن و عترت فرهنگیان آموزش و پرورش مراغه انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار