مدیرکل آژانس: تداوم همکاری‌ها تنها راه پیش‌رو در پرونده اتمی ایران است

تهران (پانا) - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه بعد از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس گفت: تنها راه پیش‌رو در موضوع هسته‌ای ایران، ادامه همکاری‌هاست.

کد مطلب: ۱۰۹۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آژانس: تداوم همکاری‌ها تنها راه پیش‌رو در پرونده اتمی ایران است

به گزارش ایرنا، «رافائل گروسی» در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سووالی درباره احتمال کاهش همکاری‌های ایران و آژانس افزود که در این زمینه نمی‌تواند گمانه‌زنی کند.

او اظهارنظر در این زمینه را احمقانه توصیف کرد و افزود که این مسیر کار او در آژانس را منحرف خواهد کرد.

مدیرکل آژانس مدعی شد که بر اساس دستور کار و وظایفی که بر عهده او گذاشته شده است، عمل خواهد کرد.

وی در خصوص دیدگاهش پیرامون نتیجه رای گیری امروز هم گفت: ما همواره تصمیماتی را ترجیح می‌دهیم که مورد اجماع نظر باشد.

گروسی افزود: تمام عرض من این است که اگر تصمیم گرفتم به شورا بیایم به این دلیل بود که احساس کردم این موضوع، ماهیتی دارد که شورا را تضمین می‌کند.

مدیرکل آژانس درباره احتمال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت هم گفت که این موضوع به نظر اعضا بستگی دارد. اما اگر بتوانیم با یکدیگر همکاری کنیم، این مسائل را حل کنیم، نیازی به برداشتن گام‌های بیشتر نخواهد بود.

وی مدعی شد؛ امیدوارم این طور شود و من براساس این فرضیه که این مسیر پیش رو است، کار خواهم کرد.

مدیرکل آژانس با اشاره به اینکه تداوم همکاری‌ها تنها راه پیش‌رو در پرونده اتمی ایران است ، افزود: راه دیگری جز دسترسی (به مراکز در ایران) و کار با ایران وجود ندارد.

قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۳۰ خرداد به تصویب رسید.

در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به ۲ سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

چین و روسیه به قطعنامه یادشده رای منفی داده و تصریح کرده‌اند که این اقدام برجام را به مخاطره می‌اندازد.

ایران بارها اعلام کرده که درخواست آژانس مبتنی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران است و قلمرو خود را براساس ادعا ، به روی بازرسان آژانس باز نخواهد کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین، امروز تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران قطعنامه شورای حکام را کاملاً رد می کند و اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به آن اتخاذ خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار