توسعه مدارس فنی، کشاورزی و کار و دانش در گیلان

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان اعلام کرد تحصیل دانش آموزان در دانشگاه‌های فنی ، بستر مناسبی برای افزایش انگیزه دانش آموزان و همچنین جذب هر چه سریع تر در بازار کار را فراهم می کند.

کد مطلب: ۱۰۹۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه مدارس فنی، کشاورزی و کار و دانش در گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان‌آرای با اعلام این خبر اظهار کرد: سیاست چابک سازی آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از برنامه‌های دولت در راستای توجه به سند تحول بنیادین و در این راستا برخی از معاونت‌های آموزش ‌و پرورش ادغام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ادغام کشوری بوده و مربوط به استان خاصی نیست، گفت: تغییر ساختارها در سیاست‌های طرح ‌های چابک سازی دولت در حال انجام بوده و هیچ منافاتی با سند تحول بنیادین ندارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه تقویت رشته‌های مهارتی در آموزش‌وپرورش و جذب دانش آموزان فنی در راستای آموزش مهارتی برای آمادگی ورود به بازار کار تصریح کرد: شایعاتی نیز مبنی بر حذف رشته‌های مهارتی در استان مطرح‌ شده که به‌ هیچ‌ عنوان صحت ندارد، چرا که توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، کشاورزی و افزایش جذب دانش آموزان در این رشته‌ها در دستور کار آموزش ‌و پرورش استان گیلان قرار گرفته است.

جهان‌آرای با تأکید بر لزوم ایجاد انگیزه برای دانش آموزان و اولیای آنان برای تحصیل در رشته‌های کشاورزی، فنی حرفه‌ای و کار و دانش، گفت: در راستای اهمیت رشته‌های مهارتی، اداره کل آموزش‌و پرورش طی مذاکره و تبادل‌نظری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تحصیل دانش آموزان در دانشگاه‌های فنی را، بستر مناسبی برای افزایش انگیزه دانش آموزان در ثبت‌نام مدارس مهارتی می داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار