مراقبین سلامت، مدافعین سلامت در حوزه های امتحان نهایی هستند

تهران ( پانا )- مراقبین سلامت مدارس منطقه ۱۱، با حضور فعال در حوزه های امتحانات نهایی، مدافع سلامت دانش آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مراقبین سلامت، مدافعین سلامت در حوزه های امتحان نهایی هستند

صالحه سیفی، کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا گفت: مراقبین سلامت مدارس همواره در عرصه های مختلف بهداشت و سلامت دانش آموزان نقش مهمی داشته اند. فعالیت هایی از قبیل پایش سلامت دانش آموزان، آموزش های خودمراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، آموزش های کاربردی به دانش آموزان برای حفظ محیط زیست، پیشگیری و کنترل پدیکلوزیس از جمله اقدامات مهم مراقبین سلامت در مدارس بوده است.
وی افزود: با شیوع بیماری کرونا، نقش این مدافعان سلامت دانش آموزان بیش از پیش آشکار شد و با وجود تعطیل شدن مدارس، از همان ابتدا با تهیه و ارسال محتوای آموزشی در فضای مجازی مدارس، اقدامات مهم و قابل توجهی در آشنایی دانش آموزان و خانواده ها برای کنترل و پیشگیری از انتقال این بیماری داشتند.
سیفی در ادامه گفت: با توجه به ارسال دستورالعمل های برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل های بهداشتی، مراقبین سلامت در همه حوزه های امتحان نهایی حضور یافتند و بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مورد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت فاصله گذاری مناسب اجتماعی، نظارت کامل داشته اند. وی افزود: در واقع مراقبین سلامت، مدافع سلامت دانش آموزان در حوزه های امتحانی هستند و با غربالگری دانش آموزان، در کاهش و قطع خطر انتقال بیماری از دانش آموزان به یکدیگر اقدامات موثری انجام داده اند.
سیفی در پایان ضمن تشکر و آرزوی سلامتی و توفیق برای مراقبین سلامت، بیان کرد: مراقبین سلامت در برگزاری امتحانات نهایی امسال نقش بسزایی داشته اند و با کنترل و ایجاد فضای سالم در برگزاری امتحانات، سطح ایمنی و سلامت حوزه های امتحانی را به نحو مطلوب افزایش داده اند که این امر به آرامش خاطر دانش آموزان و خانواده ها منجر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار