آغاز مرمت بازار قیصریه در استان فارس

شیراز (پانا) - معاون میراث‌فرهنگی استان فارس از آغاز مرمت بازار قیصریه لار در شهرستان لارستان، با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرمت بازار قیصریه در استان فارس

عبدالرضا نصیری امروز به خبرنگاران گفت: مرمت استحفاظی و اضطراری بازار قیصریه لار با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث‌فرهنگی استان در خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

او افزود: این عملیات شامل اجرای اندود استحفاظی کاهگل بخش بام چهارسوق و مرمت بدنه و احیای ناودان‌های بخشی از راسته‌های اصلی بازار است.

معاون میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: در سال ۹۸ نیز با اعتباری بالغ بر 750 میلیون ریال، مرمت استحکام‌بخشی ساق گنبد چهارسوق انجام شده است که این عملیات نیز بر اساس تفاهم‌نامه چهارجانبه این اداره‌کل، راه و شهرسازی لارستان، شهرداری لار به کسبه بازار است.

به گفته او بازار قیصریه لار یک مجموعه تاریخی است، شیوه معماری این بنا مربوط به دوران صفویه، تا قاجاریه است، نمای داخل گنبد بازار از سنگ‌تراش بوده، که چهار دالان طولانی، شمالی، جنوبی، شرقی و غربی ساختمان اصلی بازار را می‌سازد. این دالان‌ها در یک چهارسوق یکدیگر را قطع می‌کنند. در طرف دالان جنوبی، شرقی و غربی ۱۳ باب مغازه و در طرف دالان شمالی ۱۴ باب مغازه ساخته شده است. بازار قیصریه اصفهان از بازار لار الگوبرداری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار