دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

کرونا تا دو سال آینده با ما خواهد بود

بوشهر(پانا)_دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت کرونا تا دو سال آینده با ما خواهد بود و مشخص نیست این پاندمی تا چه زمانی ادامه داشته و شرایط به نحوی است که آن طور که مردم فکر می کنند تاکنون اوج بیماری پشت سر گذاشته نشده است .

کد مطلب: ۱۰۸۹۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
کرونا تا دو سال آینده با ما خواهد بود

سعید کشمیری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: استان بوشهر تا مدت‌ها در بین استان‌های با بروز کم بوده و با توجه به روند افزایشی بیماری به تازگی این استان وارد استان‌های با بروز متوسط شده است.
وی با اشاره به اینکه روند شیوع این ویروس در استان بوشهر افزایشی و در حد هشدار است تصریح کرد: الگوی انتقال در استان تا سه هفته پیش به صورت خوشه‌ای بوده اما امروز این فرم تغییر و به سطح جامعه رسیده و در شرایطی ناگزیر به برخی محدودیت‌های اجتماعی خواهیم بود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: با افزایش روند بیماری در استان بوشهر از اوایل خرداد شمار بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته به نحوی که از میانگین پنج مورد بستری در اردیبهشت ماه امروز این آمار به ۳۰ مورد بستری رسیده است.
کشمیری یادآور شد: بوشهر در بازوی بالا رونده منحنی اپیدمی قرار دارد ولی هنوز به اوج خود نرسیده و موارد مرگ نیز در هفته مربوط به موارد ابتلای حداقل دو هفته قبل بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سه ماه نخست اپیدمی ۱۳ مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان ثبت شد این درحالی است که در سه هفته اول خرداد با افزایش روند شیوع بیماری ۱۴مرگ در استان به ثبت رسیده است.
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: اگر چه بخشی از افزایش موارد بیماری در استان ناشی از بیماریابی بهتر و بیشتر بوده و ممکن است با ادامه روند ابتلا با افزایش روند مرگ روبرو شویم اما این افزایش بیشتر به دلیل رعایت نکردن اصول فاصله گذاری اجتماعی است که منجر به افزایش انتقال بیماری، تعداد بستری و مرگ در افراد پرخطر خواهد شد.
وی ادامه داد: شهرستان های بوشهر و عسلویه از نظر بستری در خرداد ماه در محدوده قرمز و دیلم و کنگان هشدار و چهار شهرستان دیگر نیز با توجه به آمارها قرمز خواهند شد.
کشمیری گفت: در زمان حاضر با وجود فعالیت ۲ آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان بوشهر اما حجم کار به اندازه‌ای است که کارکنان آن به صورت سه شیفت مشغول به فعالیت بوده اما پاسخگو نیستند.
وی ادامه داد: اولویت ما بیماران بستری، بیماران علامت دار سرپایی و بیماران پرخطر و بعد سایر افراد هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار