تداوم کارشکنی‌های آمریکا علیه ایران در آژانس انرژی اتمی

تهران (پانا) - سفیر ایران در سازمان ملل خبر داد آمریکا و برخی کشورهای غربی دنبال این هستند که در صورت لزوم، امکان تصمیم‌گیری از جمله از طریق رای‌گیری نیز در نشست مجازی شورای حکام آژانس وجود داشته باشد، در حالی که برخی کشورهای دیگر عضو شورا مانند روسیه با این امر مخالفند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تداوم کارشکنی‌های آمریکا علیه ایران در آژانس انرژی اتمی

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «چهار روز دیگر (۲۶ خرداد)، نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز به کار می‌کند. بدلیل شرایط ناشی از کرونا، این نشست بصورت مجازی برگزار می‌شود. گزارشات مدیرکل آژانس در مورد راستی‌آزمایی اجرای برجام در ایران و همچنین موافقت‌نامه پادمان در ایران نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

آمریکا و برخی کشورهای غربی دنبال این هستند که در صورت لزوم، امکان تصمیم‌گیری از جمله از طریق رای‌گیری نیز در این نشست مجازی وجود داشته باشد، در حالی که برخی کشورهای دیگر عضو شورا مانند روسیه با این امر مخالفند. با اینکه زمان کوتاهی تا برگزاری این نشست باقی مانده، اما هنوز مدالیتی این اجلاس و آیین کار حاکم بر آن، نهایی نشده است. آمریکا همچنان دنبال تضعیف سازوکارهای بین‌المللی و رویه‌های حاکم بر این سازمان‌هاست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار