مدیرکل شوراهای وزارت آموزش وپرورش و مناطق آزاد :

شوراهای آموزش و پرورشِ شهرستان های استان تهران یکی از شوراهای پیشرو در سطح کشور است

تهران(پانا)- مدیرکل شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورشِ شهرستان‌های استان تهران یکی از شوراهای پیشرو در سطح کشور است، گفت: مشکلات شهر تهران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نباید در شهرستان‌های استان تهران سرریز شود و مسائل آنان را بیش از پیش کند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای آموزش و پرورشِ شهرستان های استان تهران یکی از شوراهای پیشرو در سطح کشور است

رسول پاپایی در جلسه ستاد استانی اجرای تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها آموزش و پرورش را اساس توسعه فردی و انسانی دانست و افزود: آموزش و پرورش قلب تپنده جامعه است و باید همگی تلاش کنند این قلب و شریان حیاتی به خوبی بتپد.

او با تاکید بر اینکه هر چه جوامع بیشتر توسعه یافتند، مطالباتشان نیز از آموزش و پرورش بیشتر شده است، اظهار کرد: امروز مردم از آموزش و پرورش تربیتِ شهروندِ مطلوب را می‌خواهند و رویکردشان از آموزش و پرورش دیگر آموزش ِ خواندن و نوشتن صرف نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشارکت یک اصل پذیرفته‌شده در جهان امروز است و سبب بلوغ و توسعه‌یافتگی کشورها می شود، تصریح کرد: با احیای قانون شوراها باید آموزش و پرورش را به یک گفتمان عمومی تبدیل کرد. شوراهای عالی استان‌ها جزو نهادهای مردمی است که می تواند لایحه تهیه کرده و به دولت ارائه دهد و این پتانسیل بسیار بالایی است که باید از آن به نحو مطلوب بهره جست.

آموزش و پرورش پرمخاطب‌ترین و پرنفوذترین نهاد فرهنگی جامعه است

سپس محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه بیماری کرونا تاثیرات بسیاری در شکل مدیریت جهانی به جا گذاشت؛ گفت: آموزش و پرورش نیز در این دوران نیاز به یک استراتژی جدید در جهت رسیدن به اهداف عالی خود دارد.

او جهان امروز را جهانی بدون مرز دانست و افزود: دیگر کشورها نمی‌توانند بدون نگاه انسانی و جهانی از آسیب‌های احتمالی مصون بمانند و باید قبول کرد یک بحران در گوشه‌ای از دنیا اگر به درستی مدیریت نشود می‌تواند گریبان تمام دنیا را بگیرد و در شرایط امروزی اگر قدرت تغییر در مدیریت وجود نداشته باشد قطعا با غافلگیری روبرو خواهیم شد و باید توانایی مدیریت در شرایط بحران را تقویت کنیم.

صیدلو با اشاره به اینکه امروزه سطح مطالبات فرهنگی مردم بسیار بالاتر از گذشته است، تصریح کرد: اگر امروز نتوانیم شهروند سالم تربیت کنیم قطعا در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد و نه تنها آموزش و پرورش، بلکه همه نهادها گرفتار مصائب آن خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش پرمخاطب‌ترین و با نفوذترین نهاد فرهنگی جامعه است، یادآور شد: کمتر مجموعه و شورایی را می‌توان یافت که برخی از اعضای آن را فرهنگیان تشکیل نداده باشند و این نشان‌دهنده اعتماد مردم به جامعه فرهنگیان است، چرا که پیام آنان تاثیرگذار است.

این جلسه با حضور مدیرکل شوراهای وزارت آموزش و پرورش و مناطق آزاد، رییس شورای اسلامی استان تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران و مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در سالن آیت الله هاشمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار