توقیف روغن زیتون و همبرگر بدون نشان استاندارد در شیراز

شیراز (پانا) - مدیر کل استاندارد فارس از توقیف کالای غیر استاندارد در یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای شهر شیراز خبر داد و گفت این فروشگاه با وجود تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد اقدام به عرضه روغن زیتون غیرخوراکی و فرآورده همبرگر خام منجمد بدون علامت استاندارد کرده که در این راستا کارشناسان اداره کل استاندارد فارس ضمن توقیف کالای غیراستاندارد پرونده فروشگاه مذکور را به دستگاه قضایی برای برخورد قانونی ارسال و تا حصول نتیجه موضوع پیگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
توقیف روغن زیتون و همبرگر بدون نشان استاندارد در شیراز

روغن زیتون و فرآورده همبرگر مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید و عرضه آن بدون نشان استاندارد تخلف محسوب می‌شود.

مرتضی رهنما گفت: بازدید و بازرسی از مراکز عرضه جزء وظایف اصلی کارشناسان استاندارد است و نظارت بر فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای به‌دلیل اعتماد مصرف کنندگان به این فروشگاه‌ها با حساسیت بیشتری در دستور کار کارشناسان استاندارد قرار دارد.

او افزود: متاسفانه این فروشگاه « پومیس» یا روغن حاصل از تفاله زیتون را به‌جای روغن زیتون تصفیه شده و همچنین فرآورده همبرگر را بدون علامت استاندارد به مشتریان ارائه می‌دهد.

مدیرکل استاندارد فارس افزود: با توجه به اینکه پومیس زیتون غیر خوراکی و استفاده آن صنعتی است، بنابراین کالای مذکور توقیف و برخورد قانونی با مرتکبین این تخلف صورت گرفته است.

رهنما از مصرف کنندگان خواست در زمان خرید کالا به علامت استاندارد و کد ده رقمی توجه کرده و برای اطمینان از اصالت علامت استاندارد کد ده رقمی را به سامانه 10001517 ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار