پورمحمود: برگزاری ایمن آزمون های تراکمی باید از اولویت های مدارس شود

تهران(پانا)- طاهره پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی در جلسه مدیران متوسطه منطقه گفت: برگزاری ایمن آزمون های تراکمی باید از اولویت های مدارس شود.

کد مطلب: ۱۰۷۶۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: برگزاری ایمن آزمون های تراکمی باید از اولویت های مدارس شود

به گزارش خبرگزاری پانا، طاهره پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی در جلسه مدیران متوسطه منطقه گفت: با عنایت به اینکه بر اساس ضرورت های موجود، امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شود. باید برگزاری ایمن آزمون های تراکمی از اولویت‌های مدارس شود؛ به طوری که آرامش و اطمینان خاطر برای دانش آموزان و خانواده آنها محرز شود.
وی افزود: در این رابطه پروتکل های بهداشتی لازم از قبل به مدارس ارسال شده است که این پروتکل‌ها در دو بخش مورد توجه است. بخشی از آن شامل مواردی است که مدیران محترم مدارس و عوامل اجرایی باید اقدام و رعایت کنند؛ که انتظار می‌رود جهت حفظ سلامتی دانش آموزان و کارکنان مورد توجه جدی قرار گیرد. بخش دیگر که دانش آموزان و اولیاء آنها می بایست مورد توجه قرار دهند. در این بخش نیز ضمن اطلاع رسانی موارد لازم به دانش آموزان و خانواده ی آنان قبل از شروع امتحانات، آموزش های لازم به صورت غیر حضوری، از طریق فضای مجازی در این زمینه ضروری است.
پورمحمود در ادامه گفت: ضمانت اجرای پروتکل های بهداشتی بر عهده مدیران مدارس است؛ که لازم است با توجه به شرایط حاکم بر مدرسه خود نظارت دقیق و کامل برای اجرای این پروتکل ها داشته باشند و ضمن ضدعفونی روزانه سطوح دارای امکان تماس زیاد، در تامین مواد شوینده و ضدعفونی مورد نیاز جدیت لازم را داشته باشند و در دسترس دانش آموزان و کارکنان قرار دهند.
پورمحمود گفت: از دیگر نکات قابل توجه، امکان فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع هنگام ورود به محل آزمون است که نصب پوستر و بنرهای آموزشی می‌تواند راهنمای خوبی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی باشد. با عنایت به اهمیت سلامت دانش آموزان و کارکنان جهت نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، مراقبین سلامت حضور فعال در مدارس خواهند داشت که در صورت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، همکاران حوزه سلامت به صورت ثابت در مدارس دارای حوزه برگزاری امتحانات حضور خواهند داشت؛ وشورای نظارت منطقه جهت اطمینان از سلامت و برگزاری ایمن امتحانات حضور مستمر و فعال در مدارس وحوزه های برگزاری امتحانات خواهند داشت.
پورمحمود در پایان افزود: پروتکل های بهداشتی تمامی آزمونهای تراکمی(حضوری) مانند: امتحانات نهایی، المپیادهای علمی، آزمون های ورودی استعداد های درخشان و هر گونه آزمونی که نیاز به تجمع دارد را شامل می شود و این پروتکل های لازم الاجرا بوده و در صورت نیاز بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته مربوطه در آموزش و پرورش باز بینی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار