سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران :

استفاده حداکثری از ظرفیت های جایگزین برای آموزش حضوری

تهران(پانا)- سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های جایگزین برای آموزش حضوری بر اساس تحولات مباحث یاددهی-یادگیری را امری ضروری خواند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
استفاده حداکثری از ظرفیت های جایگزین برای آموزش حضوری

غلامرضا بختیاری سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به تعطیلی مدارس باتوجه به خطرات ناشی از وجود ویروس کرونا در کشور، گفت: این شرایط بحرانی ایجاب می کند در پی راه‌هایی جایگزین برای تکمیل روند آموزشی باشیم.

او با اشاره به استفاده از شیوه‌های آموزش از راه دور طی چند دهه گذشته اظهار داشت: در برهه کنونی نیز باید به منظور تامین نیازهای آموزشی دانش‌آموزان، به راهکاری جایگزین که از جذابیت هم برخوردار باشند روی آوریم و این امر با عنایت به تحولات در مباحث یاددهی-یادگیری و بسترهای ایجاد شده به مدد فناوری‌های نوین چندان دشوار نیست.

بختیاری با تاکید بر اهمیت فعالیتهای معلمان از طریق آموزش‌های تلویزیونی شبکه شاد و پیام رسان‌های داخلی و خارجی و برنامه‌ریزی در کارگاه‌های آموزشی مناطق و مدارس تصریح کرد: باید به دنبال تقویت شیوه‌های یاددهی-یادگیری در شرایط بحران باشیم تا بتوانیم از طرق مختلف و سنجیده، آموزش دانش‌آموزان را تکمیل و نواقص عدم حضور را مرتفع نموده و شرایط مطلوب‌تری را جهت یادگیری موضوعات درسی برای دانش‌آموزان فراهم نماییم.

این مقام مسؤول تلاش‌های معلمان شهرستانهای استان تهران را در راستای بهره‌گیری از روشهای تسهیلی در این شرایط بحرانی را قابل تقدیر دانست و افزود: باید با بهره‌جویی از ظرفیت فکری و خلاقیتی معلمان و ارائه شیوه‌های نوین غیرحضوری یاددهی-یادگیری آمادگی لازم جهت آموزش بهتر برای نسل آینده را ترسیم نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار