پانا از طرح ساماندهی لباس فرم مدارس گزارش می دهد؛

از لزوم بالا نرفتن نرخ لباس فرم مدارس تا دستگیری از دانش آموزان بی بضاعت

قزوین (پانا) - شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی قزوین این بار با دستور جلسه ساماندهی لباس فرم مدارس به بحث و تبادل نظر در این رابطه نشست و مصوبات خوبی برای این موضوع تصویب شد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
از لزوم بالا نرفتن نرخ لباس فرم مدارس تا دستگیری از دانش آموزان بی بضاعت

به منظور نظارت، ساماندهی و مدیریت فرآیند اجرایی تهیه و توزیع لباس فرم در حوزه آموزش و پرورش و با هدف توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از موازین شرعی و عرفی لباس فرم دانش آموزی و معرفی نمادها و الگوهای فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی و نیز بسترسازی امر حمایت از کالای ایرانی و رونق اقتصادی و تولید ملی و کاهش هزینه های خانواده ایرانی سازمان دانش آموزی پای کار آمده است.

به این منظور و ایجاد ساز و کار مناسب برای ساماندهی لباس فرم مدارس استان قزوین، جلسه اخیر شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی به بحث و تبادل نظر در این رابطه اختصاص یافت و مصوبات خوبی نیز در این زمینه تصویب شد.

قیمت لباس فرم گران نشود

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه با تأکید بر اینکه لباس فرم مدارس امسال گران نشود، گفت: ما باید به گونه ای در ساماندهی لباس فرم مدارس برنامه ریزی کنیم که لباس فرم دانش آموزان امسال افزایش قیمتی نداشته باشد و در این بخش فشار اقتصادی به اولیای دانش آموزان وارد نشود.

وی، نظارت بر واحدهای تولیدی و شناسایی تولیدکنندگان مجاز را برای اجرای ساماندهی لباس مدارس ضروری دانست.

لزوم نظارت مستمر بر واحدهای تولیدکننده لباس فرم مدارس

نجم الدین شکراوی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش قزوین نیز در این جلسه، گفت: اصناف باید لیست تولیدکنندگانی که صلاحیت کار را دارند به آموزش و پرورش تحویل دهد و ما نیز در راستای صیانت از حقوق دانش آموزان و معلمان حرکت می کنیم.

این مسئول عقد قرارداد و تفاهمنامه با اصناف را برای حسن اجرای ساماندهی لباس فرم مدارس ضروری دانست و تصریح کرد: لباس فرم مدارس یک بازار سالم و پرمنفعتی برای تولیدکنندگان است و نظارت مستمر بر این بازار بسیار ضرورت دارد.

استفاده از تولید ایرانی در لباس فرم مدارس

حجت الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی آموزش و پرورش قزوین نیز، با تأکید بر استفاده از تولید ایرانی و داخلی در مورد لباس فرم مدارس، بیان کرد: لباس فرم دانش آموزان ظرفیت بزرگی است تا ما از تولید داخلی حمایت کنیم.

وی افزود: البته این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشیم که تولیدات داخلی حتما باید با کیفیت باشند و کیفیت کار نیز در این مورد لحاظ شود.

سازمان دانش آموزی قزوین آماده اجرای طرح ساماندهی لباس فرم مدارس

در این جلسه جبار حسنعلی پور، رئیس سازمان دانش آموزی استان قزوین، گفت: مسأله لباس و شکل و نوع آن، امری ساده و سطحی نیست که آن را بتوان صرفا محصول سلیقه افراد دانست. مسأله، مسأله دو فرهنگ و دو جهان بینی است که تفاوت آن ها از زمین تا آسمان است و این تفاوت در همه امور اصلی مربوط به انسان و از جمله در لباس او جلوه گر می شود.

وی اعلام کرد: در همین راستا سازمان دانش آموزی در اجرای دستور وزیر محترم آموزش و پرورش با استفاده از تمام ظرفیت های مادی و معنوی خود اقدام تدوین طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم مدارس کرده است که انشااله این طرح در استان قزوین در سال تحصیلی جدید با همت همه به مرحله اجرا در می آید.

تهیه رایگان لباس فرم دانش آموزان بی بضاعت

همچنین علی اکبر کبیری معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با ارائه برخی پیشنهادات اعلام کرد: ما می توانیم به صورت عمده پارچه را از شرکت های استان خریداری و از سود آن، لباس فرم دانش آموزانی که توانایی مالی لازم را ندارد، تهیه کنیم.

وی با اشاره به برخی طرح های اجرا شده در مدارس استان، افزود: با یک بسیج عمومی و همکاری و همدلی می توانیم در این بخش کارهای بزرگی را در استان انجام دهیم و دست اولیای دانش آموزانی که بی بضاعت هستند را بگیریم و سود حاصل از این کارها را در بخش آموزش هزینه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار