منتخب مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی؛

دولت و مجلس اگر می‌خواهند موفق شوند باید تن به همکاری بدهند

تهران (پانا) - منتخب مردم شبستر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ وقت از اختلاف نتیجه‌ای نگرفته شد تاکید کرد که حتما همکاری میان دولت و مجلس اتفاق خواهد افتاد، در درون این دولت که این همه هجمه هم به آن وارد می‌شود، خیلی آدم‌های خوب و کاری و دلسوزی هستند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت و مجلس اگر می‌خواهند موفق شوند باید تن به همکاری بدهند

جعفر راستی در گفت‌وگو با پانا درباره یکدست بودن مجلس یازدهم گفت: «مجلس یکدست هم خوب است هم بد؛ خوب است چون حاشیه‌ها حذف می‌شود و ممکن است زودتر به نتیجه برسد. اما من معتقدم در جایی که اختلاف سلیقه نباشد، افکار مختلف وجود نداشته باشد، آن مجلس آنطور که باید و شاید پیشرفت نخواهد کرد. با اینکه می‌گویند مجلس یازدهم همه همدست و یکصدا و هم‌سو هستند اما طی جلسات اخیر مشخص شد که هر کسی دارای افکار مستقل است. اینگونه نیست کسی مطلبی را بگوید و چون همه هم صدا هستند، آن حرف را قبول کنند.»

منتخب مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «امیدوارم بتوانیم با هم‌اندیشی و با افکار متنوع، گره‌هایی از گره‌های مردم باز کنیم. امروزه مشکل اساسی کشور ما، اقتصادی است. اگر بتوانیم به جهش تولید بپردازیم، حتما جهش تولید موجب اشتغال خواهد شد و اگر مشکل اشتغال حل شود، بسیاری دیگر از مشکلات مردم حل خواهد شد. همه ما در مجلس یکصدا دنبال اقتصاد را خواهیم گرفت. همه چیز هم آماده هستند، برخی فقط می‌خواهند القا کنند که مملکت ما هیچی ندارد، دولت همه چیز را خالی کرده است؛ خیر مملکت ما غنی است و نیاز به برنامه و همدلی دارد. من امیدوارم با تلفیق این دولت که با تجربه‌ای چند ساله مشغول فعالیت هستند و هم با انرژی مضاعف مجلس، گره‌های کشور باز شود.»

در دولت کنونی که خیلی هجمه هم به آن می‌شود، آدم‌های کاری و دلسوز زیاد هستند

این منتخب مردم به ترکیب مجلس یازدهم و چالش‌های احتمالی با دولت اشاره کرد و افزود: «هم دولت و هم مجلس اگر می‌خواهند موفق شوند باید تن به همکاری بدهند. ما هیچ‌وقت از اختلاف نتیجه نگرفته‌ایم. بعد از انتخابات و مشخص‌شدن منتخبان مجلس، ما با خیلی از دولتی‌ها صحبت کردیم و اتفاقا همه حرف‌ها برخلاف صحبت‌هایی است که القا می‌کنند. همکاری بین مجلس و دولت حتما اتفاق خواهد افتاد. ما دنبال گرایش خاصی نیستیم، چه اصلا‌ح‌طلب و چه اصولگرا از بین آن‌ها دنبال آدم خوب می‌گردیم، دنبال آدم‌هایی می‌گردیم که بتوانند برای مردم کار کنند. اکنون در درون این دولت که این همه هجمه هم به آن وارد می‌شود، خیلی آدم‌های خوب و کاری و دلسوز هستند. با روی کار آمدن مجلس یازدهم با هر کسی که بتواند برای مردم کار کند، همکاری خواهیم کرد، هر کسی که بتواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند.»

راستی با بیان اینکه اگر همه هم‌صدا باشند پیشرفتی حاصل نمی‌شود بلکه باید گرایش‌های فکری مختلف کنار هم حضور داشته باشند، گفت: «اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام از همه گرایش‌ها حضور دارند و در کنار هم کار می‌کنند و بهترین فکرها هم آنجا هست. مصوبات مجمع تشخیص تقریبا پخته‌ترین مصوبات است چون گرایش‌های مختلف در کنار هم هستند.»

10 نفر نماینده مجلس اگر با هم هم‌صدا شوند هر کاری می‌توانند بکنند

این نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی درباره ترکیب هیات رئیسه این مجلس نیز گفت: «امروزه برخی صحبت‌ها می‌شود که منتخبان مجلس علی‌رغم اینکه هم عقیده هستند اما درون‌شان اختلاف است. این اختلافات، سلیقه‌ای است. اکنون به یک نظری رسیده‌ایم، آدم‌هایی که بتوانند در هیات رئیسه نقش موثری ایفا کنند، به جمع‌بندی رسیدیم و در اولین فرصت اعضای هیات رئیسه را مشخص خواهیم کرد ولی نمی‌توانم اسمی از آن‌ها ببرم. رئیس مجلس مبصر است و قدرت مجلس دست بدنه مجلس است، دست نمایندگان است. ده نفر نماینده مجلس اگر با هم هم‌صدا شوند هر کاری می‌توانند بکنند، می‌توانند هر اراده‌ای که در این مملکت بخواهند پیاده کنند. اینگونه نیست اگر کسی آمد رئیس مجلس شد، نایب رئیس شد و ... بتواند کاری انجام دهد. عمدتا کارهای اجرایی و مشغله‌آور و کارهایی که مشغول‌کننده ذهن آدم است گردن 12 نفر هیات رئیسه افتاده است.»

هم‌رزم شهید قاسم سلیمانی در پایان گفت:‌ «با اینکه دوستان هم‌فکر ما در مجلس بیش از 50 نفر هستند اما سپاه حتی یک درصد در به صحنه‌آمدن یا موفق شدن این افراد نقش نداشت. افرادی که آمده‌اند دارای یک فکر مستقل بوده و به مردم وعده‌هایی داده‌اند که در پی عملی کردن آن‌ها هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار