در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری:

حکیم زاده: ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از اول خرداد آغاز می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از اول خرداد آغاز می‌شود. به گفته حکیم‌زاده، پیش بینی ما این است که تا ۳۱ مرداد همه ثبت‌نام‌ها انجام و اطلاعات دانش‌آموزان وارد سامانه سناد شده باشد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از اول خرداد آغاز می‌شود

رضوان حکیم‌زاده در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل ۲۲ اریبهشت برای همه استان‌ها ارسال شد با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم سعی شده است تمام نکاتی که باید مدیران مدارس رعایت کنند در این دستورالعمل قید شود.

به گفته وی ثبت‌نام دانش‌آموزان از اول خرداد آغاز می‌شود و پیش بینی ما این است که تا ۳۱ مرداد همه ثبت‌نام‌ها انجام و اطلاعات دانش‌آموزان وارد سامانه سناد شده باشد.

حکیم‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی و پیش دبستانی، خانواده‌هایی که محل سکونت خود را تغییر می‌دهند باید مراجعه حضوری صورت بگیرد عنوان کرد: پیش بینی شده است تا جای ممکن مدارس به صورت سیستمی ثبت‌نام را انجام دهند اما در ورودی دوره‌ها و یا مواردی مانند تغییر محل سکونت که مراجعه حضوری لازم است، مدرسه باید برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تدابیری درنظر بگیرد تا مراجعه طبق حروف الفبا و یا سیستم نوبت دهی اینترنتی باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: در دستورالعمل ثبت‌نام آمده است که مدارس باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند تا خانواده‌ها بدون نگرانی و با آرامش و با رعایت نکات بهداشتی ثبت نام کنند.

وی در ادامه درباره نحوه بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت و تاثیر آن در ارتقای کیفیت آموزشی بیان کرد: اقدامات مختلفی در زمان تعطیلی مدارس انجام شد که جا دارد از همکاران برای تداوم آموزش قدردانی کنیم. برای ارزیابی از این اقدامات و میزان یادگیری دانش‌آموزان و رفع اشکالات آن دسته از دانش‌آموزانی که به فضای مجازی و تلویزیون دسترسی نداشتند، مدارس بازگشایی می‌شوند تا شورای مدرسه درباره شرایط دانش‌آموزان ارزیابی داشته باشد و بر اساس بررسی شورای مدرسه درباره حضور دبیران و دانش‌آموزان تصمیم گیری خواهد شد.

حکیم‌زاده با بیان اینکه این بازگشایی به ما اطمینان می‌دهد اگر سال آینده با مشکلات مشابه مواجه شویم بتوانیم با شناخت چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت شرایط بهتری را فراهم کنیم گفت: نکته قابل اهمیت دانش‌آموزان پایه اولی هستند که باید حروف الفبا را کامل یاد بگیرند و توانایی خواندن و نوشتن را کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار