معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان :

با بهره مندی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،آموزش(یادگیری سواد در خانه) ویژه سوادآموزان در ایام شیوع کرونا استمرار دارد

اصفهان (پانا) - با حضور شاپور محمد زاده ، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور و معاونین سواد آموزی استان های سراسر کشور جلسه تبیین و بررسی سیاست های کاری سال 1399 به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۷۳۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
با بهره مندی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،آموزش(یادگیری سواد در خانه) ویژه سوادآموزان در ایام شیوع کرونا استمرار دارد

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و ایام شهادت امیرالمومنین ، حضرت علی ( ع ) گفت : در شرایط فعلی خواسته همه مردم از مسئولین رفع مشکل همه گیری ویروس کرونا و بازگشت آرامش به زندگی است که انشاء الله در این ایام دعا کنیم شر این ویروس از کل کره خاکی و خصوصا کشور ما برطرف شود .

بهمن امیدقائمی ضمن اشاره به مشکلات پیش آمده در شرایط شیوع ویروس کرونا افزود:با بهره مندی ازفضای مجازی و شبکه های اجتماعی ،تلاش کرده ایم آموزش و بویژه آموزش سواد در خانه ادامه داشته باشد.

وی افزود : گرچه آموزش به سواد آموزان با شیوع ویروس کرونا دچار اختلال شد ولی تعطیل نشد و با ابتکار و خلاقیت آموزش دهندگان و بهره گیری از همه ظرفیت ها از جمله آموزش از طریق تماس تلفنی و آموزش فرد به فرد و سایر ظرفیت ها استمرار یافت .

بهمن امیدقائمی ضمن قدردانی از کلیه همکاران و آموزش دهندگان که در استمرار آموزش در شرایط فعلی تلاش کرده اند فعالیت های ابلاغی استان را در زمینه آموزش سواد در خانه به شرح زیر اعلام نمود: :

( 1 ) امکان دسترسی سواد آموزان به سامانه erp.isfedu.ir با وارد نمودن کد ملی و استفاده از تدریس مدرسین در دوره انتقال

( 2 ) تکثیر بیش از 1000 حلقه لوح فشرده DVD آموزشی و توزیع در سطح استان

( 3 ) درج آدرس سایت سازمان جهت مراجعه سوادآموزان و استفاده از تدریس های بارگذاری شده

( 4 ) استفاده از پیام رسان های داخلی و تلفن در امر آموزش

( 5 ) استفاده از تبلت برای آموزش در یکی از مناطق

( 6 ) استفاده از روش های خلاقانه و ظرفیت فضای مراکز یادگیری محلی و . . .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به بیان نقطه نظرات و چالش های پیش رو اشاره کرد که به شرح ذیل می باشد :

( 1 ) عدم پرداخت حقوق آموزش دهندگان سال 1397 در بعضی از مناطق

( 2 ) اعتبارات در نظر گرفته شده برای مهارت آموزی در مراکز یادگیری دولتی بسیار کم است.

( 3 ) در بحث پوشش حجم / تفویض اختیار تشکیل کلاس ها به استان ها واگذار شود .

( 4 ) اگر امکان دارد مناطقی که فعالیتشان در طول سال کمتر از 50 نفر می باشد بصورت تجمیعی در یک منطقه فعالیت کنند.

( 5 ) در رابطه با برگزاری آزمون ها هر چه زودتر دستورالعمل و آیین نامه ارسال گردد .

( 6 ) تفاهم نامه ها بروز رسانی شود .

( 7 ) با توجه به وجود آمار بالای اتباع سهمیه جذب این افراد ارتقاء یابد .

( 8 ) تغییر نگرش و ورود به آموزش بزرگسالان به طور جدی پیگیری شود .

( 9 ) اگر برنامه اهداف عملیاتی ملاک اقدام استانهاست لازمه آن دسترسی به اطلاعات اسمی بی سوادان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار