بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از توانمندیهای مراکز رشد مستقر در دانشکده داروسازی شیراز

شیراز (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با حضور در دانشکده داروسازی شیراز، از نزدیک با توانمندی‌های مراکز رشد مستقر در این دانشکده آشنا شد و حمایت کامل خود نسبت به پروژه‌های دانش بنیان همچون گذشته را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از توانمندیهای مراکز رشد مستقر در دانشکده داروسازی شیراز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «سورنا ستاری» صبح امروز در سفر خود به شیراز، با اشاره به برگزاری نشست جمع بندی سفر خود به استان فارس و بازدیدهای پیش بینی شده، از برنامه‌ریزی برای توسعه پروژه‌های دانش بنیان در استان خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابتدا با حضور در مرکز رشد زیست فناوری دانشکده داروسازی، از روند تولید کیت تشخیصی کروناویروس بازدید کرد، محصولی که پس از تولید، مراحل تحقیقات و توسعه خود را پشت سر گذاشته و هم اکنون ۵۰ هزار عدد از این کیت در آزمایشگاه ها و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر کیت تشخیصی کروناویروس مجوز خود را دریافت کرده و آماده تولید انبوه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای خود از واحد تولید داروهای نوترکیب و بخش خالص سازی داروها، نیز دیدن کرد، دستگاه FPLC مستقر در این واحد که به همت یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولید و برای نخستین بار در ایران تست و راه‌اندازی شده است، موجب جداسازی و خالص‌سازی مواد دارویی با استفاده از ستون‌های کروماتوگرافی می‌شود.

بر اساس این گزارش این محصول با تلاش دانشجویان مهندسی و پزشکی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز طراحی شده است.

دیگر برنامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دانشکده داروسازی، بازدید از خط تولید فیلترنانو برای ماسک‌های حفاظتی بود که به تازگی از سوی یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است و این پروژه موفق به کسب مجوز از سازمان انرژی اتمی شده و تولید روزانه خود را به کارخانه‌های تولید ماسک عرضه می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید با اشاره به حمایت همیشگی مجموعه دانشگاه از شرکت های دانش بنیان و تولیدات بومی محصولات در استان، گفت: با آغاز اپیدمی کروناویروس، این چرخه شتاب بیشتری گرفت و موفق شدیم تا نیاز استان را به اقلام حفاظتی، با حمایت از پروژه های تولیدی، برطرف کنیم.

مهرزاد لطفی این امر را یکی از بسترهای کاهش چرخه‌های انتقال بیماری در استان برشمرد و ادامه داد: پروژه تولید فیلتر نانو برای ماسک نیز که با ضریب ۹۹ درصد مانع نفوذ می‌شود، از جمله اقداماتی بوده که با هدف تامین حداکثری سلامت کارکنان بهداشتی درمانی صورت می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از خط تولید محلول ضدعفونی که از ابتدای شیوع کروناویروس در دانشکده داروسازی راه‌اندازی شده است، دیدن کرد، پروژه‌ای که روزانه سه هزار و پانصد لیتر محلول ضدعفونی با تلاش اساتید دانشکده داروسازی تولید و وارد مراحل عرضه در استان می‌شود.

بر اساس این گزارش، مرکز رشد زیست فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب بیوتکنولوژی کشور دارای ۳۰۰ متر اتاق تمیز(کلین روم) و شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه های مختلف دارویی و زیست فناوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار